آغاز ثبت‌نام کارگاه آموزشی ویژه اهالی تئاتر خیابانی اصفهان

مدیر تالار هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از آغاز ثبت‌نام کارگاه آموزشی «از ایده تا اجرا» ویژه اهالی تئاتر خیابانی اصفهان خبر داد.

علی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تئاتر خیابانی یکی از قدیمی‌ترین و مردمی‌ترین گونه‌های تئاتر محسوب می‌شود، چراکه از دیرباز مردم شاهد اجرای آن در محیط‌های باز و میدان‌ها شهری بوده‌اند. این نوع تئاتر برآمده از زندگی مردم بوده و سادگی در شیوه اجرا همواره منجر به ارتباط بیشتر اقشار مختلف جامعه با آن شده است.

وی افزود: اهمیت تئاتر خیابانی بر فردی پوشیده نیست و به همین جهت است که یکی از سیاست‌ها و راهبردهای تالار هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان حمایت و توسعه این نوع تئاتر در شهر اصفهان است و در سال‌های اخیر سعی شده است که با حمایت‌های از این نوع تئاتر، بتوانیم چراغ تئاتر خیابانی را روشن نگه‌داریم.

مدیر تالار هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از رویکردهای تالار هنر در حوزه تئاتر خیابانی ارتقای دانش اهالی هنرمندان نسبت به این حوزه است که در سال جاری این رویکرد تقویت و سعی شده است با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته این مهم محقق شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس تالار هنر در نظر دارد کارگاه آموزشی برای اهالی تئاتر خیابانی اصفهان را با عنوان «از ایده تا اجرا» برگزار کند که در این کارگاه آخرین مبانی و سرفصل‌های مهم اجرای تئاتر خیابانی موفق به افراد به‌صورت نظری و عملی آموزش داده خواهد شد.

آغاز ثبت‌نام کارگاه آموزشی ویژه اهالی تئاتر خیابانی اصفهان

دادفر اضافه کرد: مهرداد رایانی‌مخصوص و محمودرضا رحیمی، مدرسان این کارگاه هستند که اهالی تئاتر خیابانی اصفهان تا دوشنبه _سی‌ام آبان‌ماه_ فرصت دارند در این کارگاه ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: ظرفیت این کارگاه محدود است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس ۳۵۶۶۰۸۸۲ داخلی ۳ تماس بگیرند.

کد خبر 619471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.