لزوم توجه به شهرستان‌های محروم در توزیع اعتبارات

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهرستان‌های محروم هنگام توزیع اعتبارات باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _دوشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه‌_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باید مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان به شورای اسلامی استان اعلام شود تا جهت اجرای آنها به دستگاه‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های محروم در توزیع اعتبارات باید به صورت ویژه دیده شوند، ادامه داد: به جز در چند شهر که دارای جمعیت بالا و درآمد بیشتر و شرایط مساعدتری هستند، مابقی شهرها با بدهی‌های کلان مواجه هستند، لذا نیاز است که بیشتر به شهرداری‌ها توجه شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار امیدواری کرد: با تشکیل کمیته پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان و تخصیص اعتبارات به خصوص در جهت بسط و توسعه کشاورزی، دامپروری و توسعه زیرساخت‌ها، شاهد تحولات شگفت‌انگیزی در استان باشیم.

ارسلان حاجی‌پور، رئیس شورای اسلامی شهرستان بروجن نیز با اشاره به معکوس شدن جمعیت شهر و روستا، گفت: در گذشته ۳۰ درصد جمعیت شهری و ۷۰ درصد روستایی بود که اکنون آمار جمعیت برعکس شده و در مواردی مشاهده می‌شود، بیشتر شهرها به صورت روستا شهر هستند و شهر معنای واقعی خود را از دست داده است، بر همین اساس اگر بنیاد برکت خدمات و تسهیلات مورد نظر را به سمت این شهرها سوق دهد، شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی مشکلاتی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: روستاییان که به شهرها مهاجرت کردند، در حاشیه شهرها ساکن شدند که این خود مشکلاتی از جمله افزایش حاشیه‌نشینی، تغییر فرهنگ و مشکلات اقتصادی را ایجاد کرده است، لذا اگر بنیاد برکت کمک بیشتری جهت ایجاد شغل داشته باشد، روستاها آباد خواهد شد و مشکلات شهرها نیز کاهش خواهد یافت.

کد خبر 619272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.