انتشار بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های عمرانی

معاون شهردار مشهد گفت: در سال جاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های نوسازی بافت فرسوده، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ساخت خطوط قطار شهری منتشر شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمود عیدی اظهار کرد: طبق دستور بانک مرکزی و بر اساس لایحه رفع موانع تولید، ارتقای نظام مالی کشور به منظور رشد و استفاده مؤثرتر از اوراق مشارکت و مبارزه با پول‌شویی، بازخرید و نقل و انتقال اوراق مشارکت توسط بانک‌های دولتی طی سال‌های گذشته ممنوع شد و فعالیت در این زمینه باید از طریق بورس یا بازار خارج از بورس انجام شود.

وی افزود: شهرداری‌ها به‌منظور رعایت این قانون، آئین‌نامه اجرایی آن و نحوه انتشار اوراق مشارکت مکلف شدند تمام معامله‌های ثانویه اوراق مشارکت را در بورس یا فرا بورس انجام دهند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مطابق مجوزهای بانک مرکزی که برای انتشار هر مرحله از اوراق مشارکت اخذ می‌شود، معامله‌های این اوراق خارج از بازارهای یادشده ملغی و باطل است.

عیدی اضافه شد: شهرداری مشهد تاکنون ۱۷ نماد در بازار سرمایه برای اوراق مشارکت منتشره در خطوط ریلی، بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی و تکمیل سامانه اتوبوسرانی اخذ کرده است.

وی ادامه داد: از این ۱۷ نماد، ۹ نماد بورسی آن در بازار سرمایه فعال است و پیگیری برای فعال‌سازی سه نماد بورسی برای اوراق مشارکت منتشره در سال جاری در دست انجام است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد گفت: تمام نقل و انتقالات و پرداخت سودهای سه ماهه اوراق و بازپرداخت در سررسید از طریق شرکت سپرده‌گذاری بورس اوراق بهادار انجام می‌شود.

کد خبر 618822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.