گلزارهای شهدای چهارمحال‌وبختیاری سامان‌دهی می‌شود

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: سامان‌دهی گلزارهای شهدای مناطق مختلف این استان در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عطاالله حسین‌پورآقایی در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست و افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

نماینده استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای‌عالی استان‌های کشور نیز گفت: رعایت عدالت و توجه به تمام مناطق استان در سامان‌دهی گلزارهای شهدا از خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم و اعضای شوراهای اسلامی است.

محمدیعقوب باقری تصریح کرد: برای برگزاری مراسم مختلف مرتبط با یادواره‌های شهدا از پتانسیل، ظرفیت و کمک‌های شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران بهره‌گیری شود.

عضو کمیسیون توسعه عمران خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز گفت: مسئولان در سال‌های گذشته برای نصب تمثال شهید «دریاقلی سورانی‌یانچشمه» به‌عنوان ناجی آبادان در دوران دفاع مقدس وعده دادند که هنوز محقق نشده است.

محمود بهارلویی، زادگاه اصلی این شهید را شهر یانچشمه دانست و یادآور شد: نام‌گذاری بزرگراه بن-داران به‌نام شهید «دریاقلی سورانی‌یانچشمه -ناجی آبادان» به‌عنوان یک شهید ملی از خواسته‌های اعضای شوراهای اسلامی در شهرستان به‌شمار می‌رود.

کد خبر 617365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.