نگاه مترقی به زن، ارمغان اسلام است

امام جمعه شهرستان نایین گفت: اسلام نگاهی مترقی به زن را در میان ریگ‌های سوزان عربستان به ارمغان آورد که می‌توان از آن به عنوان نهضت اسلامی زن نام برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مطهرخو در نشست تبیین مبانی حجاب و عفاف و نقش آن در تحکیم بنیان‌های اخلاقی و اجتماعی با اشاره به نگاه مترقی برای زن در اسلام، اظهار کرد: اسلام، نگاهی مترقی به زن را در میان ریگ‌های سوزان عربستان به ارمغان آورد که می‌توان از آن به عنوان نهضت اسلامی زن نام برد که باعث تغییر نگرش زن در میان تمام جوامع توسط اسلام بود.

وی افزود: این نهضت، احترام پدران را نزد دختران و احترام شوهران را نزد زنان از حفظ کرد و اساس خانواده‌ها را متزلزل و برخلاف غرب، زنان را به شوهرداری و خانه داری بدبین و برای مردان مجرد شکارچی، طعمه سازی نکرد.

امام جمعه شهرستان نائین با توجه به برخی از شعارهای فتنه اخیر، تصریح کرد: امروزه در کشور جمله «ما مخالف حجاب اجباری هستیم» را بسیار شنیده‌اید؛ محدوده حجاب را شرع مشخص کرده است اما در کشور به هیچ وجه حجاب اجباری نداریم. در جامعه بعضاً دیده می‌شود که حد و حدود شرع در این مسئله رعایت نمی‌شود در صورتی که ما حجاب اجباری نداریم، پوشش اجباری داریم و این مسئله در دنیا پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: پوشش زن در اسلام به عنوان یک وظیفه برای وی وجود دارد و به معنای محدودیت و محبوس شدن او نیست چرا که زنان با حجاب و محجبه ما امروزه در حال فتح قله‌های پیشرفت و تکامل هستند.

مطهرخو تاکید کرد: در مسئله حجاب و پوشش زنان، خواست و هدف اصلی دشمن حتی در فتنه اخیر، کشاندن لذات جنسی بین زن و شوهر از محدوده امن و صحیح خانه و خانواده به جامعه و خیابان هاست. اسلام با این هدف مشکل دارد و با این در هم آمیختگی مخالف است.

نماینده ولی فقیه در نائین ضمن بیان هدف طرح سوالات شبهه دار در میان خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: طرح سوالاتی مانند چرا باید مرد برای خواستگاری اقدام کند یا چرا زن برای ازدواج باید از پدر خود اجازه بگیرد، ستیز آشکار با جنس مرد به صورت کاملاً عامدانه است و هدف از طرح اینگونه سوالات در نهایت کشاندن زنان به انقلاب جنسی در کشور است.

به گزارش ایمنا، نشست «تبیین مبانی حجاب و عفاف و نقش آن در تحکیم بنیان‌های اخلاقی و اجتماعی» به عنوان دومین نشست از سری نشست‌های تبیینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نائین با همکاری بسیج دانشجویی، سازمان بسیج اساتید و دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای اصفهان _ خوراسگان و اردستان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد؛ به حاضران در این نشست، گواهی اهدا می‌شود.

کد خبر 617203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.