لزوم استفاده از منابع محدود برای بهسازی و بازسازی متروی تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: منابع محدود خود را باید به منظور بازسازی و بهسازی واگن‌های موجود، خرید واگن‌های جدید و تکمیل تأسیسات و تجهیزات خطوط موجود یک تا هفت مترو به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری‌هاشمی امروز_ شنبه چهاردهم آبان‌ماه_ در بازدید از جنوب شرق پایتخت، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع، محل‌هایی که برای هزینه‌کرد اعتبارات در نظر گرفته می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود، ساخت خطوط جدید مترو در تهران اولویت ندارد، گفت: منابع محدود خود را باید به‌منظور بازسازی و بهسازی واگن‌های موجود، خرید واگن‌های جدید و تکمیل تأسیسات و تجهیزات خطوط موجود یک تا هفت مترو به کار بگیریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه پیشبرد پروژه‌های بزرگ عمرانی همچون بزرگراه‌های شهید بروجردی و شهید شوشتری، منابع مالی قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع، درگیر شدن شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس باعث خواهد شد، پروژه‌های ضروری و مورد نیاز شهروندان بر زمین بماند و تکمیل پروژه‌های بزرگ به نتیجه نرسد.

وی با بیان اینکه اگر این بازدیدها منجر به برطرف کردن دغدغه‌های اهالی مناطق و جلب رضایتمندی آنها نشود، قطعاً هیچ سودی برای شهر و شهروندان در بر نخواهد داشت، اضافه کرد: مناطقی همچون منطقه ۱۵ از اهمیت بالایی برخوردار است و بر عهده گرفتن مسئولیت در چنین مناطقی حائز اهمیت مضاعف است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شورایاران معتمدان مردم در محلات مختلف شهر هستند و شورای اسلامی شهر، پیگیر برطرف کردن موانع موجود بر سر راه فعالیت شورایاری‌ها است؛ اعتقاد داریم این افراد بازگوکننده مطالبات اهالی محلات هستند و صدای آنها در واقع صدای شهروندان است که باید شنیده شده و مورد توجه قرار گیرد.

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه موضوع نگهداشت شهر و المان‌های شهری که می‌تواند از روکش آسفالت یک معبر شهری تا پله‌های برقی یک پل عابر پیاده را در بر گیرد، نیازمند نگاه ویژه و توجه مضاعف است، افزود: شهرداری‌های مناطق برای اعلام برنامه‌های مناسب در پیشنهاد بودجه سال ۱۴۰۲ از شورایاری‌ها کمک و مشورت بگیرند و از قبل، اولویت‌های هر منطقه را مشخص کرده و تعیین کنند که بودجه هر منطقه قرار است برای کدام اقدامات در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعمال تغییراتی در فرایند مناقصه‌ها به منظور تسهیل در برگزاری در جهت اجرای بدون تأخیر پروژه‌ها ضرورت دارد، تصریح کرد: باید تمام توان و تدبیر را به‌کار بگیریم که کارها درست و دقیق و در عین حال به موقع و با سرعت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم بپذیریم که با گذشت بیش از هفت ماه از سال، هنوز مناقصه‌ای در برخی مناطق برگزار نشده باشد، گفت: گرچه ممکن است بودجه لازم در اختیار مناطق قرار نگرفته باشد، اما در این راستا ردیف و تخصیص لازم پیش‌بینی شده است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال، حداقل پروژه‌های مهم تعریف شده به سرانجام برسند.

کد خبر 617067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.