هفشجان مستعد توسعه صنعت جوشکاری است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر هفشجان گفت: این شهر مستعد توسعه صنعت جوشکاری است و احداث واحدهای دامداری به معنای ورود صنعت به این منطقه نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی سلیمانی امروز _شنبه چهاردهم آبان‌ماه_ در جلسه هم‌اندیشی با حضور رئیس شورای اسلامی استان، بخشدار مرکزی شهرکرد و نماینده دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری با اشاره به مهمترین دلایل مخالفت مردمی با طرح گاوداری قیام (سه هزار رأسی مولد روستای سیرک)، اظهار کرد: کوه جهان‌بین به دلیل توپوگرافی  شدیدترین بادهای غالب و پرسرعت لحظه‌ای استان را دارد و در حال حاضر بوی کارخانه قند آزاردهنده است و دامداری نیز مشکلاتی را در پی دارد.

وی افزود: اگر سازمان مربوط به امور آب نسبت به عمیق کردن چاه‌های موجود اقدام کند، منجر به زهکشی چاه‌های اطراف و از بین رفتن چشمه‌ها و کشاورزی منطقه می‌شود و از سوی دیگر پساب دامداری به آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر هفشجان با اشاره به اینکه این شهر مستعد توسعه صنعت جوشکاری است و احداث واحدهای دامداری ورود صنعت به این منطقه محسوب نمی‌شود، پیشنهاد داد: بنیاد مستضعفان به منظور اشتغالزایی در این منطقه نسبت به احداث گلخانه اقدام کند، زیرا در هر جریب گلخانه سه نفر مشغول به‌کار می‌شوند و با محاسبه این وسعت زمین، برای هزار نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر احداث باغ‌های بادام و گردو در زمین‌های بکر هفشجان، اضافه کرد: موافق اجرای طرح‌هایی که مولد آلاینده‌ها در منطقه است و نارضایتی مردم را به دنبال دارد، نیستیم.

کد خبر 616997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.