استفاده از پساب در نواحی شهری نیاز به فرآوری دارد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: استفاده از پساب در نواحی شهری نیاز به فرآوری و تصفیه مجدد دارد.

سیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک‌ها به عنوان یکی از انواع فضاهای سبز عمومی دارای عملکرد اجتماعی است و اقشار مختلف مردم به منظور تأمین نیازهای فراغتی خود از این فضاهای شهری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف در طراحی پارک‌های شهری تفرج است، افزود: رسیدن به این مهم نیازمند روش‌های مدیریتی متناسب است و به منظور رفاه حال شهروندان، با توجه به فرسودگی تابلوهای موجود در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، طرح ساماندهی و تعویض تابلوهای راهنما در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: استفاده از پساب در نواحی شهری به فرآوری و تصفیه مجدد نیاز خواهد داشت و انتقال پساب، برنامه‌ای زمان‌بر است، به نحوی که بهره‌برداری از پساب حداقل دو تا سه سال زمان نیاز دارد؛ محل عبور خط انتقال پساب حائز اهمیت است و اگر مالک خصوصی داشته باشد، امکان دارد مشکلاتی ایجاد شود.

هاشمی با اشاره به کمبود اعتبارات، گفت: به منظور توسعه فضای سبز شهر لازم است معاون عمرانی استاندار، فرماندار، شرکت آب و فاضلاب، شورای اسلامی شهر و شهرداری با هم برای اجرایی شدن پروژه بسیج شوند.

کد خبر 616868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.