تمهیدات لازم برای فصل سرما اندیشیده شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: باتوجه به وضعیت جوی باید تمهیداتی به منظور فصل سرما اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _پنج‌شنبه دوازدهم آبان‌ماه‌_ در کمیسیون خدمات شهری شورا با موضوع اقدامات شهرداری درخصوص آمادگی در برابر فصل سرما و بارندگی‌ها و تشکیل ستاد برف‌روبی، اظهار کرد: با توجه به وضعیت جوی باید تمهیداتی به منظور فرارسیدن فصل سرما اندیشیده شود که یکی از آنها موضوع برف‌روبی است.

وی با اشاره به اقدامات هر ساله شهرداری در بحث برف‌روبی، ادامه داد: تغییرات آب و هوایی و فعل و انفعالات انسان‌ها در تغییر شرایط جوی تأثیرگذار بوده است و که همدان نیز از این موضوع مستثنی نبوده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در صورت تداوم این وضعیت و نبود بارش باران، کشاورزی و سایر مشاغل نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری به منظور آمادگی برای فرارسیدن فصل سرما و بارندگی‌ها باید دو نکته را مد نظر داشته باشد و قبل از هر چیز باید تدابیری برای جلوگیری از بروز چالش‌ها اندیشیده شود، ادامه داد: در تهیه نمک باید نکات محیط زیستی را در نظر گرفت و بر حسب ضرورت از نمک‌پاشی در سطح معابر استفاده کرد.

نظری اضافه کرد: نمک‌پاشی عامل آلایندگی آب‎‌های زیرزمینی و خشک شدن درختان بوده است و در بروز و تشدید برخی بیماری‌ها اثر گذار است، بنابراین باید نمک‌پاشی مدیریت شود.

کد خبر 616619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.