کنترل فشارخون خطر بروز زوال عقل را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کنترل فشار خون در افراد مسن می‌تواند خطر بروز زوال عقل را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به افزایش سن جمعیت و هزینه‌های زیاد مراقبت از افراد مبتلا به زوال عقل، حتی یک کاهش کوچک در تعداد مبتلایان می‌تواند تأثیر جهانی قابل توجهی داشته باشد. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقلی مبتلا هستند؛ این تعداد می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ میلادی سه برابر شود.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر فشار خون بر احتمال بروز زوال عقل، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۲۸ هزار نفر را مورد ارزیابی قرار دادند. پژوهشگران افراد شرکت‌کننده در مطالعه را تا زمان ابتلاء به زوال عقل دنبال کردند میانگین سنی این افراد ۶۹ سال بود و به طور متوسط حدود چهار سال پیگیری شدند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کنترل فشار خون به‌ویژه در میان افراد مسن، می‌تواند خطر بروز زوال عقل را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. استفاده از درمان‌های در دسترس برای کاهش فشار خون در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با زوال عقل است.

کد خبر 615802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.