ظرفیت‌های گردشگری میبد بیش‌ازپیش معرفی شود

شهردار میبد با بیان اینکه این شهر دارای ویژگی‌های کم‌نظیر و بی‌نظیر در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است، گفت: لازم است این ظرفیت‌ها بیش‌ازپیش معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید بهارستانی صبح امروز _شنبه هفتم مهرماه_ در نشست شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان یزد که به میزبانی میبد برگزار شد، اظهار کرد: میبد شهر عالمانی همچون ابوالفضل رشیدالدین میبدی عالم و مفسر قرآن کریم، قاضی میرحسین شاعر و عارف میبدی، آیت‌الله حائری مهرجردی مؤسس حوزه علمیه قم و آیت‌الله اعرافی است.

وی با بیان اینکه میبد بیش از ۲۰ سال شهر رتبه‌های نخست قبولی کنکور سراسری بوده است، افزود: میبد شهر زیلو، سفالگری، کاربافی و موتابی است و سه هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت دارد، از این میزان بیش از ۸۵۰ هکتار بافت ارزشمند تاریخی است و ۶۰۰ باغ هم‌پیوند در این شهر وجود دارد.

شهردار میبد خاطرنشان کرد: تک‌بناهای میبد ازجمله کهندژ، نارین‌قلعه، مجموعه کاروانسراهای شاه‌عباسی، چاپارخانه، آب‌انبار کلار و یخچال حشتی در سطح جهانی و ملی کم‌نظیر است، آثار ارزشمند دیگری ازجمله قلعه‌های تاریخی مهرجرد و بارجین نیز در این شهر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی میبد باید بیش‌ازپیش معرفی شود، تمام این ویژگی‌ها را نشانه همت بالای ساکنان و اهمیت استراتژیک و جغرافیایی شهرستان میبد دانست و تصریح کرد: تولید بیش از ۶۰ درصد کاشی کشور در این شهر و مبدل‌شدن آن به قطب کاشی و سرامیک ایران، نشان از همت والا و سخت‌کوشی مردمان این شهر دارد.

کد خبر 615470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.