افتتاح نخستین آسمان‌نمای دیجیتال سیار در سمنان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از افتتاح نخستین آسمان نمای دیجیتال سیار در این شهر خبر داد.

امیر نجم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با پدیده کسوف یا «خورشیدگرفتگی»، نخستین آسمان‌نمای سیار در شهر سمنان با هدف پاسخ‌گویی به انواع پرسش‌های علمی و نجومی شهروندان در آئینی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری و جمعی از شهروندان و علاقه‌مندان در مرکز علوم و ستاره‌شناسی سمنان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه امروزه آسمان‌نماها جایگاهی خاص و مهمی در حوزه علم ستاره‌شناسی دارند و یکی از مکان‌های کارآمد و مؤثر برای آشنایی عموم با این علم کهن محسوب می‌شوند، افزود: این آسمان‌نمای دیجیتال زمینه پاسخ‌گویی به سوالات علمی کودکان و نوجوانان، علاقه‌مندان به علم نجوم را فراهم کرده و فرصتی برای آموزش ستارگان سیارات و کهکشان‌ها، سحابی و ستارگان دنباله‌دار و هلال ماه برای کودکان و نوجوانان استان سمنان است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: این آسمان‌نما به قطر ۴.۵ مترمربع فعال شده است و ظرفیت آن ۳۵ نفر است.

نجم تصریح کرد: مرکز علوم و ستاره‌شناسی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در پنج حوزه شامل زیست جانوری و گیاهی، آسمان‌نمای نجوم آزمایش‌های فیزیک و شیمی، هوافضا و رباتیک، کتابخانه علمی و کارگاه شناساندن علوم به کودکان از طریق زبان کودکانه فعالیت می‌کند.

کد خبر 615356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.