بیش از ۴۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان در حوزه بانکی است

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: بیش از ۲۰۹ مسئله که واحدهای تولید با آن درگیر هستند شناسایی شده که مشکلات محیطی رتبه اول را در این میان دارد؛ بیش از ۴۰ درصد مشکلات در حوزه بانکی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدیف بیک‌زاده امروز _پنجشنبه پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱_ در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بازخوردی که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از کارگروه‌های استانی دریافت کرده است، این کارگروه بیشترین رضایت در خدمات رسانی داشته است.

وی افزود: بیش از ۲۰۹ مسئله که واحدهای تولید با آن درگیر هستند شناسایی شده که مشکلات محیطی رتبه اول را در این میان دارد بیش از ۴۰ درصد مشکلات در حوزه بانکی است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: امهال یا مهلت دادن به واحدهای تولیدی برای بازپرداخت تسهیلات دریافتی امروز با مشکل مواجه شده است. بانک‌های عامل نمی‌توانند این موضوع را به طور کافی انجام دهند زیرا در مصوبه شورای پول و اعتبار بند مربوط به این حوزه باید اصلاح شود.

بیک‌زاده اضافه کرد: به محض آنکه یکی از واحدهای تولید یک هلدینگ بزرگ با مشکل مواجه می‌شود، همه آن واحد در سیستم بانکی به عنوان ابر بدهکار بانکی شناخته می‌شود و معضل ذی‌نفع واحد برای واحدهای بزرگ کشور مشکلات بزرگی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: افرادی که از صندوق توسعه ملی اعتبارات ارزی دریافت کرده‌اند مراجعات زیادی به کارگروه‌های تسهیل دارند.

کد خبر 615032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.