لزوم اتصال شهرداری تهران به  سامانه ملی پاکنا

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهلت اجرای قانون اتصال به سامانه ملی «پاکنا» تا پایان اردیبهشت‌ماه بوده است، اما شهرداری در اتصال به این سامانه هشت ماه تأخیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر قائمی امروز _سه‌شنبه سوم آبان‌ماه_ در یک‌صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت تکالیفی برای دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: یکی از این تکالیف این است که تمام ارگان‌های دولتی و نهادهای غیردولتی موظف هستند سامانه جامع منابع انسانی و حقوق و دستمزدشان را به سامانه ملی پاکنا (پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری) متصل کنند، چراکه هدف از این مهم علاوه‌بر افزایش شفافیت، اشراف دولت به پرداخت‌ها و انجام نشدن بعضی اقدامات است که شاید در آینده عواقبی داشته باشد.

وی ادامه داد: انجام این کار عواقبی را دامن‌گیر کارکنانی که مأمور به بیرون از شهرداری می‌شوند، دارند، زیرا اگر کد سامانه ملی را نداشته باشند، سازمان مقصد امکان پرداخت حقوق ندارد و از سوی دیگر کارکنانی که به شهرداری مأمور شده باشند، نیز در هنگام بازگشت دچار مشکل می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهلت اجرای این قانون تا پایان اردیبهشت‌ماه بوده است، اما شهرداری در اتصال به این سامانه هشت ماه تأخیر دارد.

کد خبر 614557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.