افزایش قدرت خرید مردم با ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی را رفع کند، زیرا قدرت خرید را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به موافقت مجلس با کلیات ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، اظهار کرد: اقدام دولت برای ارائه لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان، تصمیمی به‌جا و مناسب و در شرایط کنونی اقتصاد لازم بود، مجلس نیز از این لایحه استقبال و در مرحله نخست با دوفوریت بررسی لایحه مذکور موافقت کرد و در گام بعدی کلیات آن را به تصویب رساند.

وی افزود: پس از تصویب کلیات، در جلسات متعدد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به جزئیات این لایحه رسیدگی شد و پس از بررسی بسیار، گزارش برای صحن علنی مجلس ارجاع شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت برای اجرای این لایحه حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان منابع تأمین کرده است که رقم کمی نیست، تصریح کرد: هرچند نمی‌توان ادعا کرد افزایشی که در اثر ترمیم حقوق رخ می‌دهد، نمی‌تواند تمام مشکلات مردم را در حوزه اقتصاد رفع کند، اما می‌تواند بخشی از این مشکلات را رفع کند، زیرا قدرت خرید مردم را تا حدودی افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس این ترمیم حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به جز حق عائله‌مندی و اولاد افزایش می‌یابد، همچنین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب کرده است که به این عدد پنج درصد نیز افزوده شود که کمک معیشتی مناسبی است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: نکته مهم در زمینه ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان این است که در حال حاضر هرچه به حقوق‌ها افزوده شود، پایه است و افزایش حقوق سال بعد، به این عدد افزوده می‌شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 614428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.