بررسی وضعیت آلودگی هوا و حمل‌ونقل عمومی قم در شورای عالی ترافیک کشور

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از بررسی موضوعات مرتبط با ایمنی شهری، آلودگی هوا و حمل‌ونقل عمومی شهر قم در راستای نظارت ستادی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد، اظهار کرد: آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات درون‌شهری شهر قم در شش‌ماهه نخست سال جاری، ۱۷ درصد کاهش داشته است که ضمن قدردانی از اقدامات به‌عمل‌آمده، تدابیر لازم برای کاهش تصادفات جرحی و استمرار کاهش تصادفات در شش ماه دوم سال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در خصوص مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا، وضعیت آلایندگی منابع متحرک و ثابت در جلسه مطرح و برای کاهش آلایندگی منابع متحرک مقرر شد معاینه فنی خودروهای سبک به‌ویژه خودروهای سنگین و کنترل و نظارت دقیق‌تر از طریق سامانه‌های کنترل هوشمند شهری در اولویت مسئولان شهر قم قرار گیرد.

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به تأکید اعضای این شورا بر اجرای طرح محدوده مکانی و زمانی برای کنترل تردد ناوگان دیزل سنگین در شهر قم، گفت: ضرورت دارد پیگیری مباحث مرتبط با این موضوع، در اولویت مسئولان شهر قم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آخرین وضعیت ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی و اقدامات صورت گرفته در قطار شهری قم بررسی شده است و آخرین برنامه‌های وزارت کشور طی یک سال اخیر برای نوسازی و تأمین بخشی از ناوگان مورد نیاز حمل‌ونقل عمومی شهری شامل اتوبوس، تاکسی و ون با کمک‌های دولتی تبیین شد.

کد خبر 614138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.