ابرپروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران به کجا رسید؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران سرمایه‌گذارانی از کشور چین ورود کردند تا این پروژه انجام شود، اما به دلیل کج‌سلیقگی این پروژه متوقف و بودجه‌های دولتی در این زمینه حذف شده است.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، اظهار کرد: این پروژه دولتی بوده و دولت باید عزم جدی در این راستا داشته باشد، اما چندین سال است که معضلاتی به دلیل نبود اعتبارات کافی و اهمیت ندادن به اجرای هر چه سریع‌تر پروژه، بر سر راه آن ایجاد شده و پروژه آن طور که باید پیشرفتی نداشته است.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های شاخص که می‌تواند کریدور بین جنوب و شمال را برقرار کند، پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران است، این پروژه می‌تواند ارتباط اصفهان، قم، تهران و بسیاری از شهرهای دیگر که در این مسیر وجود دارد را برقرار کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران سرمایه‌گذارانی از کشور چین ورود کردند تا این پروژه انجام شود اما به دلیل کج‌سلیقگی، این پروژه متوقف و بودجه‌های دولتی در این زمینه حذف شده است.

وی اضافه کرد: مسئولان استان از جمله استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر اصفهان به دنبال آن هستند تا پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران دوباره از طریق مشارکت و واگذاری به بخش خصوصی فعال شود تا این پروژه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

فلاح خاطرنشان کرد: البته کمک‌های دولت، دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه حائز اهمیت است تا این پروژه مجدد از سر گرفته شود، این در حالی است که هنوز پروژه متوقف است و امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی پروژه آغاز شود تا مردم چند استان و شهر از آن بهره لازم را ببرند.

وی گفت: طرح‌های اولیه پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران انجام شده و در گذشته اعتباری برای آن در نظر گرفتند، اما هیچ اقدام دیگری انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به چالش‌ها و موارد مغفول مانده در این پروژه، افزود: نخستین چالش، نبود اعتبار برای این پروژه است، زیرا اگر اعتبار لازم وجود داشت، به طور قطعی به بهره‌برداری می‌رسید، همچنین برخی از افراد ضرورت اجرای این پروژه را در اولویت ندانستند، از این رو به نظر می‌رسد، برخی مسئولان و تصمیم‌گیرندگان اصفهان، قم و تهران در این زمینه کم‌لطفی کردند.

کد خبر 613981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.