به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری قم، علی نیک با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی، اظهار کرد: در دهه ۸۰ نوسازترین تاکسیها در شهر قم بود، اما در انتهای دهه ۹۰ جزو فرسودهترین خطوط تاکسی در کشور بودیم و در پایان سال ۹۰ بیش از نیمی از تاکسیهای قم از عمر استاندارد که ۱۰ سال بود، عبور کرد.
وی با بیان اینکه در این سالها دولت اقدام مؤثری در این رابطه نکرده است، تصریح کرد: طرح مناسبی برای رانندگان که اکثر آنها از قشر پایین درآمدی جامعه هستند، ارائه نشد و طرحهای ارائهشده همه نقدی بود و برای رانندگان تاکسی قابل استفاده نبود.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: در این راستا با همکاری مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر، مقرر شد سرمایهگذاری توسط شهرداری و سیستم مدیریت شهری صورت بگیرد و ۲۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار داده شد تا در یکی از بانکها سپردهگذاری انجام و به رانندگان این ناوگان تسهیلات وام پرداخت شود.
وی با تأکید بر اینکه بسته بودن سایت خودروسازان و قطع تولید دو خودروی پژو و سمند در نظر گرفته شده برای تاکسی، باعث شد نتوانیم موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم را ادامه دهیم، گفت: منتظریم تا خودروی جایگزین این دو خودرو مشخص شود، زیرا کار در استان کامل انجام و پول در بانک مسدود شده و آماده نوسازی ناوگان تاکسیرانی است.
نیک ادامه داد: ثبتنام رانندگان تاکسی انجام شده است و تعداد زیادی نیز استقبال کردهاند و حدود هزار راننده متقاضی دریافت تاکسیهای نو و جایگزینی با تاکسیهای فرسوده هستند، خودروی معرفیشده نیز سمند سورن است که خودروی نسبتاً خوبی است اما نسبت به دو خودروی قبلی گرانتر است، به همین خاطر در نظر داریم وام خودروها را بالاتر ببریم که رانندگان بتوانند تاکسیهای خود را نوسازی کنند.
نظر شما