لزوم همکاری دستگاه‌ها برای برداشت اعتبارات مترو/ کارت‌های منزلت به تدریج صادر می‌شود

شهردار اصفهان گفت: کمک‌های دولتی به حساب شهرداری واریز شده است، لذا انتظار می‌رود بعضی از دستگاه‌هایی که مسئول صدور مجوز لازم برای برداشت آن و هزینه در مترو هستند، سریع‌تر اقدام کنند؛ امیدوارم دست به دست هم دهیم و در یک همگرایی، مسیر حمل‌ونقل عمومی را برای شهروندان هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه سی‌ام مهرماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، با اشاره به روند پیشرفت حفاری در خط دو متروی اصفهان، اظهار کرد: همواره یکی از مشکلات مهم کلان‌شهرها از جمله اصفهان، حمل‌ونقل و ترافیک شهری بوده، از این رو تمرکز ما در بودجه ۱۴۰۱، بر حمل‌ونقل عمومی است.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته (بیست‌وهفتم مهرماه) دستگاه TBM به ایستگاه شاهد واقع در خیابان لاله رسید و یکی دیگر از ایستگاه‌های خط دو متروی اصفهان به تونل در حال حفاری این خط پیوست، تصریح کرد: در طول یکسال گذشته شاهد چهارمین ورود دستگاه حفار به ایستگاه‌های خط دو متروی اصفهان بوده‌ایم که نشان می‌دهد سرعت کار عوامل مؤثر در اجرای این پروژه قابل قبول بوده است.

شهردار اصفهان افزود: در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ نفر در دو شیفت کاری در زیر زمین این شهر مشغول فعالیت هستند؛ حتی گاهی فعالیت به صورت سه شیفت انجام می‌شود تا هر چه سریع‌تر خط دو متروی اصفهان آماده بهره‌برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ ایستگاه در خط دو در حال احداث است و دستگاه‌های حفار از دو جبهه کاری به سمت همدیگر در حال حرکت هستند؛ امیدواریم هر چه زودتر این خط را وارد مدار خدمت به شهروندان کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر خط یک مترو که زمانی مورد توجه شهروندان نبود، روزانه یکصد هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند، گفت: تصور اینکه در صورت نبود مترو، جابه‌جایی یکصد هزار مسافر در سطح شهر چه شرایط ترافیکی ایجاد می‌کرد، نشان می‌دهد که تا چه میزان احداث مترو مهم و ارزشمند است.

وی با اشاره به تأمین منابع مالی احداث مترو، اظهار کرد: شهرداری بخشی از منابع مالی خط دو متروی اصفهان را از محل دریافتی شهروندان پرداخت می‌کند و بخش دیگر، کمک‌های دولتی است که از طریق اوراق مشارکت به حمایت زیرساخت‌های حمل‌ونقل می‌آید، امیدوارم دستگاه‌های مؤثر در وصول سهم کمک دولت، همت بیشتری داشته و در ایجاد خدمات زیرساختی برای قطار شهری تسریع کنند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: کمک‌های دولتی به حساب شهرداری واریز شده است، لذا انتظار می‌رود بعضی از دستگاه‌هایی که مسئول صدور مجوز لازم برای برداشت آن و هزینه در مترو هستند، سریع‌تر اقدام کنند؛ امیدوارم دست به دست هم دهیم و در یک همگرایی، مسیر حمل‌ونقل عمومی را برای شهروندان هموار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ارائه کارت منزلت شهروندی برای مشمولان این طرح که جانبازان بالای ۲۵ درصد، معلولان، بازنشستگان، سالمندان بالای ۶۵ سال، زنان سرپرست خانوار، بیماران خاص و مادرانی که فرزند سوم آنها از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند هستند، تصریح کرد: مرحله اولیه این طرح، ثبت نام از طریق مراجعه به درگاه https://profile.isfahan.ir بود، برای افرادی که مدارک خود را در این سامانه کامل کردند به تدریج کارت‌های منزلت صادر و از طریق پست به نشانی ثبت شده در سامانه، ارسال می‌شود.

کد خبر 613734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.