لزوم هماهنگی کلان‌شهرها با مدیریت واحد

شهردار تهران با بیان اینکه باید اراده‌ای ایجاد شود تا هماهنگی بین کلان‌شهرها با مدیریتی واحد و منسجم انجام شود، گفت: در کشور ۲۰ کلان‌شهر بالای ۵۰۰ هزار نفر وجود دارد و برای رونق کمیسیون مسکن، باید اهتمام ویژه‌ای انجام شود تا بتوانیم حرکتی در جهت رفاه شهروندان داشته باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علیرضا زاکانی در یکصدوچهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: در سه گانه شهر، شهروند و مدیریت شهری در شرایطی به سر می‌بریم که حال شهر مناسب نیست و از فرسودگی، ترافیک، آلودگی هوا، ایمنی در ساخت و شرایط مسکن و رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه در مجموعه شهرها و ارائه‌دهندگان خدمت و کارگزاران نظام، ظرفیت‌هایی نهفته است، خاطرنشان کرد: موضوع بعدی پیشرفت و آبادانی است که امروز بیش از ۷۵ درصد از جمعیت کشور در شهرها سکونت دارند و بیش از ۸۰ درصد شهروندان در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند که نزدیک‌ترین سطح ارائه خدمات و رضایت‌مندی در شهرداری‌ها را ایجاد می‌کند.

شهردار تهران اضافه کرد: نخستین نکته‌ای که به ذهن من می‌رسد، این است که باید اراده‌ای ایجاد شود تا هماهنگی بین کلان‌شهرها با مدیریتی واحد و منسجم انجام شود.

وی ادامه داد: ۲۰ کلان‌شهر بالای ۵۰۰ هزار نفر در کشور وجود دارد و برای رونق کمیسیون مسکن، ضرورت دارد که اهتمام ویژه‌ای انجام شود تا بتوانیم حرکتی در جهت رفاه شهروندان داشته باشیم.

زاکانی با بیان اینکه سال گذشته دولت با اراده‌ای که در آن وجود دارد، گام‌های مؤثری برداشته شده است، اما عقب افتادگی سال‌های سال نیازمند تجدید قوای جدی است، گفت: بسیاری از ظرفیت‌ها قانونی است که حقوقی برای شهرداری‌ها ایجاد می‌کند، اما خدمت در بخش‌هایی که آن محروم هستیم، به ما آسیب می‌زند زیرا درآمدهای پایدار شهری نداریم و با افول جدی صدور پروانه مواجه شدیم.

کد خبر 613444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.