هم‌افزایی شهرداری‌های تیران و اصفهان در راستای توسعه گردشگری

شهردار تیران گفت: توسعه امکانات گردشگری و تفریحی تیران و اصفهان برای شهروندان و مسافران در قالب تفاهمنامه مشترک عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن حجتی در نشست با مدیرعامل شرکت توسعه خدمات سیاحتی و تفریحی سپاهان اصفهان به ظرفیت گردشگری تیران اشاره و اظهار کرد: این شهر قدمت ۷۰۰۰ هزار ساله دارد، درهای سنگی قلعه تاریخی قمیشلو، خانه‌های تاریخی، مسجد، حمام قدیمی بافت سنتی شهر و طبیعت بکر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از ترددهای مسافران استان اصفهان از جاده‌های این شهرستان انجام می‌شود، افزود: موقعیت جغرافیایی این شهر با قرار گرفتن در ورودی غرب استان، استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان میزبان مسافران زیادی است.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: فاصله ۴۵ کیلومتری شهر تا مرکز استان و توسعه خطوط حمل‌ونقل عمومی، فرصتی برای حضور گردشگران در این شهر است و سایت گردشگری در بافت مرکزی و سنتی شهر با وجود خانه‌های تاریخی و بوم‌گردی، مسجد و حمام قدیمی ایجاد می‌شود.

حجتی انعقاد این تفاهمنامه را فرصتی برای تعامل در توسعه گردشگری و افزایش بهره‌برداری شهروندان از خدمات آن شرکت عنوان کرد و گفت: شهروندان به دلیل فاصله کم تیران با مرکز استان و وجود حمل‌ونقل عمومی قادر به استفاده از امکانات تفریحی شرکت خدمات سیاحتی و تفریحی سپاهان هستند.

به گزارش ایمنا، تفاهمنامه همکاری مشترک شهرداری تیران با شرکت توسعه خدمات سیاحتی تفریحی سپاهان اصفهان به امضا رسید.

کد خبر 612667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.