افزایش ۲۱‌ درصدی پذیرش دانشجویان علمی‌کاربردی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در اکثر دانشگاه‌های کشور جذب دانشجو نزولی است، اما دانشگاه علمی‌کاربردی استان چهارمحال‌وبختیاری در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش پذیرش را تجربه کرده است که اقبال به سمت این دانشگاه را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا آقابابایی امروز _شنبه بیست و سوم مهرماه_ در نشست با خبرنگاران به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد تأسیس دانشگاه علمی کاربردی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «ما به علم احتیاج داریم، اما به پنجه کارآمد هم نیاز داریم» یا در جای دیگر می‌فرمایند: «میلیون‌ها جوان در کشور آماده کار هستند اگر به آنها کمکی شود می‌توانند در این قسمت پیش روند و بخش‌های مختلف را فعال کنند.»

وی افزود: رسالت دانشگاه علمی کاربردی در تمام کشور ایجاد مهارت است. این مرکز علمی به عنوان دانشگاه نسل سوم شناخته شده و تفاوت‌هایی با دیگر دانشگاه‌ها دارد؛ طبق برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد دانشجویان کشور باید مهارتی باشند.

آقابابایی ادامه داد: در اکثر دانشگاه‌های کشور جذب دانشجو نزولی است، اما دانشگاه علمی‌کاربردی استان چهارمحال‌وبختیاری در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش پذیرش را تجربه کرده است که اقبال به سمت این دانشگاه را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مهرماه امسال در مجموع یک هزار و ۷۹۵ نفر در دانشگاه علمی کاربردی استان پذیرش شدند که از این تعداد یک هزار و ۷۷ نفر در مقطع کاردانی و ۷۱۸ نفر در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند. اولویت نخست در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد کارآفرینی است و معتقدم در جامعه امروزی ایجاد یک شغل، جهاد است؛ یکی از معضلات امروزی جامعه و استان بیکاری است.

آقابابایی اظهار کرد: فرآیند کاری دانشگاه علمی‌کاربردی تدوین دوره‌ها براساس شغل است؛ در دنیا حدود هشت هزار و در ایران سه هزار شغل تعریف شده وجود دارد که دانشگاه علمی‌کاربردی در تمام کشور براساس حدود یک هزار شغل دوره تعریف کرده است.

وی با اشاره با وجود ۹ مرکز علمی کاربردی در استان، تصریح کرد: هشت مرکز در مهرماه جاری جذب دانشجو داشته‌اند؛.مدل مدرسی هم در دانشگاه علمی کاربردی مورد استفاده است و در این زمینه از مدرسین خبره استفاده می‌کنیم که بدون مدرک دانشگاهی دارای تخصص شغلی بالایی هستند، ۳۱ مدرس خبره در استان داریم.

آقابابایی ادامه داد: در حوزه پژوهش نگاه ما ایجاد اشتغال است و اکنون چهار مرکز نوآوری طراحی پوشاک، صنعت چوب، تولید اپلیکیشن گردشگری و خوراک آبزیان در مراکز علمی‌کاربردی استان فعال هستند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علمی‌کاربردی جزو دانشگاه‌های دولتی است، اما دانشجویان آن شهریه پرداز هستند؛ آمادگی داریم به تمامی دانشجویانی که متقاضی تسهیلات دانشجویی باشند، تسهیلات پرداخت شود.

کد خبر 612210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.