ترین‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال

در هفته نهم لیگ برتر، نساجی مازندران به لطف برد بزرگ در سیرجان بیشترین سهم را در بین ترین‌های هفته داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته نهم لیگ برتر فوتبال با پیروزی سه تیم مدعی پرسپولیس، استقلال و سپاهان و شکست گل‌گهر پیگیری شد تا صدرنشینی این تیم یک هفته بیشتر عمر نداشته باشد و همان سه مدعی اصلی، سه رتبه نخست جدول را تصاحب کنند.

پیروزی تراکتور و صعود این تیم به رتبه پنجم و تساوی خانگی فولاد مقابل پیکان، دیگر اتفاقات مهم بالای جدول بود. در پایین جدول نیز چهار تیم قعر جدولی نفت مسجدسلیمان، مس کرمان، ملوان و صنعت نفت بازی را به حریفان خود واگذار کردند.

نتایج هفته نهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

گل‌گهر صفر- نساجی یک

پرسپولیس یک- مس رفسنجان صفر

صنعت نفت صفر- سپاهان ۲

فولاد یک- پیکان یک

هوادار یک- ملوان صفر

تراکتور ۳- نفت مسجد سلیمان ۲

آلومینیوم ۲- مس کرمان صفر

ذوب‌آهن صفر- استقلال یک

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: تراکتور ۳- نفت مسجدسلیمان ۲

پرگل‌ترین و جذاب‌ترین بازی هفته بازی پنج گله تبریز بود. در این دیدار هر کدام از دو تیم در مقاطعی از حریف پیش افتادند اما در نهایت این تراکتور میزبان بود که با گل‌های دقایق پایانی مقابل حریف سختکوش خود از شکست، پیروزی ساخت و به لطف سه امتیاز این دیدار خود را تا رتبه پنجم جدول بالا کشید.

تیم هفته: نساجی مازندران

کمتر کسی تصورش را می‌کرد که گل‌گهر صدرنشین در این هفته با شکست خانگی مقابل نساجی ناگهان به رتبه چهارم سقوط کند اما تیم قائم شهری به لطف تک گل مهرداد عبدی، هافبک خوش استیلش و البته درخشش علیرضا حقیقی، دروازه‌بان خود در سیرجان به پیروزی رسید و به لطف همین سه امتیاز به رتبه ششم جدول صعود کرد.

سرمربی هفته: حمید مطهری (نساجی مازندران)

حمید مطهری با نساجی دست به کار بزرگی زد و گل‌گهر را در سیرجان شکست داد، درست مانند کاری که دو هفته گذشته استقلال با گل دقایق پایانی انجام داد. این چهارمین پیروزی نساجی در ۹ هفته ابتدایی لیگ بود که آمار نسبتاً خوبی برای مطهری در شروع مربیگری‌اش در یک تیم متوسط به شمار می‌رود.

ترین‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال

دروازه‌بان هفته: علیرضا حقیقی (نساجی مازندران)

علیرضا حقیقی برابر تیم و مربی سابق خود حسابی خوش درخشید و زمینه‌ساز شکست غافلگیرکننده این تیم شد. دروازه‌بان نساجی در طول بازی با گل‌گهر بارها جلوی گلزنی بازیکنان گل‌گهر مثل یونس شاکری و رضا شکاری را گرفت و به زحمت فراوان دروازه تیمش را بسته نگه داشت. کلین شیت حقیقی در خانه گل‌گهر به ارزش سه امتیاز و صعود نساجی تا رتبه ششم بود.

مدافع هفته: مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)

مدافع با تجربه پرسپولیس که خود را برای حضور در جام جهانی همراه با تیم ملی آماده می‌کند در دیدار مقابل مس رفسنجان نقش تأثیرگذاری در خط دفاعی تیمش داشت و بارها روی هوا و زمین مانع رسیدن توپ به بازیکنان زهردار هجومی مس شد. او در آخرین ثانیه‌های بازی نیز در آستانه ورود توپ به دروازه شوت بازیکن مس را دفع کرد تا هر سه امتیاز برای پرسپولیس حفظ شود.

هافبک هفته: محمود قائدرحمتی (آلومینیوم)

یک گل و یک پاس گل کافی بود تا هافبک تأثیرگذار آلومینیوم برترین هافبک هفته شود. قائد رحمتی که بهترین بازیکن تیمش در جریان پیروزی دو بر صفر مقابل مس کرمان بود در یک ربع دوم بازی ابتدا در دقیقه ۱۶ با جاگیری مناسب گلزنی کرد و در دقیقه ۳۰ پاس گل دوم را به نقی‌زاده داد. قائدرحمتی که در ابتدای فصل از سپاهان نیز پیشنهاد جدی داشت این روزها بهترین بازیکن آلومینیوم به شمار می‌رود.

مهاجم هفته: محمد عباس‌زاده (تراکتور)

بهترین بازیکن هفته بدون شک محمد عباس‌زاده، مهاجم تراکتور بود. عباس‌زاده مقابل نفت مسجد سلیمان سه گل زد و تیمش را شکست خانگی نجات داد. او ابتدا از ارسال تمیز ریکاردو آلوز در دقیقه دو گل ساخت و در ادامه بازی پس از اینکه تیمش با نتیجه دو بر یک عقب بود، در دقایق ۸۳ و ۹۰ دو ارسالی که از چپ و راست برایش فرستاده شده بود را به زیبایی تبدیل به گل کرد. یکی از برترین مهاجمان تمام کننده ایرانی لیگ به لطف این سه گل به صدر جدول گلزنان هم راه پیدا کرد و نشان داد یک مهاجم گلزن چه تأثیری در موفقیت یک تیم ایفا می‌کند.

گل هفته: رضا دهقانی (نفت مسجدسلیمان)

رضا دهقانی که گل زیبا کم نزده است به تیم سابق خود نیز گلی زیبا به ثمر رساند، گلی که می‌رفت با سه امتیاز برای نفت مسجد سلیمان همراه شود. غیر از این گل، گل دوم محمد عباس‌زاده به نفت مسجد سلیمان نیز که روی ضربه قیچی به ثمر رسید زیبا بود. گل رضا دهقانی که با شوتی غیرمنتظره به ثمر رسید را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

کد خبر 612037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.