سیاست خارجی دولت توجه به سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است

رئیس‌جمهور، سیاست خارجی دولت مردمی را توجه به سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مطرح کرد و گفت: همکاری با این سازمان‌ها ظرفیت خوبی است و می‌تواند همگرایی، سیاست همسایگی و چندجانبه گرایی را تقویت کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز _چهارشنبه بیستم مهرماه_ پیش از عزیمت به قزاقستان به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) اسلام و امام جعفر صادق (ع) درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر اظهار کرد: این سفر با دعوت رئیس جمهور قزاقستان برای شرکت در اجلاس سران "سیکا" انجام می‌شود و محور این اجلاس تعامل و اقدامات سازنده و اعتمادساز در آسیا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) به میزانی شهر آستانه قزاقستان است، خاطرنشان کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی توجه به سازمان‌ها، نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همکاری با سازمان‌ها، نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ظرفیت خوبی برای تقویت سیاست همگرایی با همسایگان و چندجانبه‌گرایی خواهد داشت، تصریح کرد: ما با همکاری با این سازمان‌ها از جمله "سیکا" می‌توانیم با زیرساخت‌های اقتصادی آسیا ارتباط خوبی برقرار کنیم.

رئیسی با بیان اینکه گام اول در تقویت سیاست ارتباط با همسایگان با ایجاد اعتماد سیاسی متقابل با کشورهای منطقه و همسایه ایجاد شده است، اظهار کرد: گام بعدی نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ظرفیت و کشور قدرتمند خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک فرصت برای کشورهای آسیایی، اظهار کرد: همکاری‌های متقابل بین ایران و کشورهای آسیایی فرصت مغتنمی است که می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش را در منطقه را به دنبال داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکاارتقا این سازمان به سطح منطقه‌ای یا بین‌المللی دنبال خواهد شد، گفت: طبیعتاً این کار به شرط همکاری همه کشورها و اجماع‌سازی در این رابطه مورد موافقت جمهوری اسلامی ایران نیز خواهد بو و می‌تواند اقدام مناسبی باشد.

رئیسی با اشاره به دیدارهای دوجانبه‌های با سران برخی کشورهای حاضر در این نشست خاطرنشان کرد: البته زمان حضورمان در آستانه زیاد نخواهد بود و دیدارهای دوجانبه محدود خواهد بود، لکن به میزانی که فرصت داریم، تلاش می‌کنیم دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای منطقه‌ای انجام شود.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که حضور در این اجلاس برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی موفقیت‌آمیز باشد.

کد خبر 611605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.