اغتشاش؛ برنامه دشمن مقابل پیشرفت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم مهرماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید؛ بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اغتشاش برنامه دشمن مقابل پیشرفت» نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را به لحاظ حضور افراد نخبه و مجرب و نگاه همه‌جانبه به مسائل کشور و وظایف اساسی که بر عهده آن است، مجموعه‌ای بسیار مهم برای جمهوری اسلامی دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به قضایای اخیر، اغتشاش‌های پراکنده را طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری و بزرگ ملت ایران خواندند و تأکید کردند: تا هنگامی که ملت در مسیر نظام اسلامی و ارزش‌های دینی قرار دارد، این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت و تنها راه علاج آن ایستادگی است و مسئولان کشور نیز مراقب باشند این‌گونه مسائل آنها را از مسئولیت‌ها و وظایف اصلی در عرصه داخلی و خارجی باز ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از تلاش‌های اعضا در دوره قبلی مجمع بخصوص جلسات متراکم درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم و همچنین با گرامیداشت یاد اعضای فقید بویژه مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفتند: مجمع هم از لحاظ حضور افراد نخبه و مجرب در آن و هم به علت وظایف مهم آن، جایگاهی والا و برتر دارد.

ایشان مهم‌ترین مسئولیت مجمع را وظیفه «تشخیص مصلحت» خواندند و گفتند: مسأله مصلحت جزو مسائل درجه یک نظام و به تعبیر امام بزرگوار به قدری مهم است که غفلت از آن گاهی موجب شکست اسلام می‌شود.

رهبر انقلاب، معرفی و معنا کردن «مصلحت» در مقابل «حقیقت و حکم شریعت» را غلط دانستند و با تأکید بر اینکه لازمه تشخیص صحیح، شناخت موضوع و شناخت مصلحت است، افزودند: در تعیین مصلحت باید به شیوه‌ای عمل شود که کاملاً اطمینان‌بخش باشد.

اغتشاش برنامه دشمن مقابل پیشرفت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ابتکار ملت» نوشت: بزرگ‌ترین فراخوان دیروز دشمن، بدون فتح آشکار و دستاورد، خیره‌کننده هم نبود، زیرا به جهت گستردگی فراخوان و به‌جهت کم‌محلی به آن، قابلیت ثبت در گینس را پیدا کرد!

دیروز فراخوان گسترده‌ای از طرف موساد، انگلیس، فرانسه، ارتش سایبری پنتاگون و رسانه‌های سعودی داعشی و عوامل منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و تک‌تک مقامات اروپا که اعلام کردند «کنار مردم ایران ایستاده‌ایم» و برخی عوامل داخلی آن‌ها برای اغتشاش گسترده در ایران اعلام شد که از مردم می‌خواستند به خیابان بیایند، اما حتی یک تصویر از یک تجمع بالای ۵۰ نفر هم (اغتشاشگر و تماشاچی روی‌هم!) سهم همه خبرگزاری‌های منتظر جهان و شبکه‌های فارسی‌زبان سعودی وانگلیسی و سهم ارتش فضای مجازی دشمنان مردم ایران نشد!

دیدن چهره مجریان غول رسانه‌ای غرب که در پس اعلام «تظاهرات گسترده در ایران» نمی‌توانستند چیزی بیشتر از تصاویر این‌سو و آن‌سو دویدن چند نوجوان را به نمایش بگذارند، اسناد تاریخی دیگری برای پژوهشگران عرصه رسانه به تاریخ علم ارتباطات افزود!

دیروز و دیشب، بی‌بی‌سی و ایران‌نال و دیگران که در روزهای گذشته حتی دیوارنویسی روی یکی از پس‌کوچه‌های دارقوزآباد سفلی را هم با آب‌وتاب گزارش می‌کردند، جز برخی تصاویر پراکنده از تجمعات چندده نفره چیزی صید نکردند.

گفته می‌شود رسوایی مالی و اخلاقی برخی عوامل داخلی فراخوان‌ها تأثیر بزرگی در این بی‌توجهی نوجوانان فریب‌خورده داشته است.

هم از جهت مهاجرت برخی از این فراخوانندگان به آن‌سوی آب برای گرفتن دستمزد دعوت به اغتشاش و هم به‌جهت رسوایی بسیاری از آنان که معلوم شد اعلام همسویی و دست از کار و برنامه و کنسرت و مجری‌گری کشیدن‌هایشان صرفاً روغن ریخته‌ای بوده که نذر امامزاده کردند!

رفتار دشمنان مردم ایران در این برهه کاملاً انفعالی و واکنشی بود و ابتکار عمل در دست قاطبه مردم ایران قرار گرفت.

اغتشاش برنامه دشمن مقابل پیشرفت

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آمد به جهان فخر بشر، احمد مختار (ص) -هم جعفرصادق (ع) که امام دل و جان است» نوشت: فردا زیباترین روز سال است، یادآور بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین واقعه همه تاریخ بشریت، روز ولادت رسول رحمت (ص)، روزی که همه نور است و سرور، جشن است و شادمانی.

فردا روز تولد کمال مکارم اخلاق است، روز نزول برکت؛ و خداوند، مهربانیِ خداییِ خود را به رُخ انسان می‌کشد با ولادت آخرین فرستاده‌اش که هزاران درود بر او باد.

اما فردا، عالم و عالم یان تنها از نور وجود خاتم‌المرسلین (ص) بهره‌مند نمی‌شوند بلکه این روز، ولادت فرزند بزرگوار رسول حق، رئیس مذهب جعفری، ولی خدا، امام جعفر صادق (ع) نیز هست و تلاقی این دو نور، زمین و زمان را به جنبش در می‌آورد.

پاس داشتن این برکت، بی‌گمان در شور و شادی ولادت آن برگزیدگان خدا خلاصه نمی‌شود؛ آن‌چه مهم است، شعوری است که با کمک این شور در ذهن مشتاقان راه حق برانگیخته می‌شود و طی مسیر را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

برای آنان که به رسول مهربانی و خاندان پاک او که درود خداوند بر ایشان باد، مهر می‌ورزند و جوینده طریق رسیدن به رضای پروردگار هستند، معرفت دُرّ گران بهایی است که باید از هر فرصتی برای به دست آوردنش بهره برد و چه فرصتی بهتر و برتر از چنین روز خجسته و مبارکی؟

اغتشاش برنامه دشمن مقابل پیشرفت

کد خبر 611538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.