تدوین یک نقشه راه برای توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها

شناسایی شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان دارای توان صادراتی یکی از اولویت‌هایی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان نگاه ویژه‌ای به آن شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، شناسایی شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان دارای توان صادراتی مأموریتی است که به دستگاه‌های ذی‌ربط واگذار شده است تا با هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک، زمینه توسعه صادرات محصولاتی که با دانش و تخصص بومی به تولید رسیده و ظرفیت صادرات و ورود به بازار جهانی را دارند، فراهم شود.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان در کنار تسهیل فعالیت کسب و کارهای فناورانه در داخل کشور، به دنبال ارتقای توان و ظرفیت صادراتی این محصولات و خدمات باکیفیت نیز است. بر همین اساس هم در تلاش است تا بازیگران این عرصه را حمایت و توانمند کند.

آئین‌نامه اجرایی این قانون هم که توسط هیأت وزیران ابلاغ شده است، بر این نکته تاکید دارد و آمده است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موظف است فهرست شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان با توان صادراتی را تهیه کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مکلف است این فهرست را به صورت سالانه به‌روزرسانی کند و ضمن قراردادن در سامانه فکر نو (ایده‌ها) و نیازها (نان)؛ با همکاری دستگاه متولی نسبت به تدوین نقشه راه توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها اقدام کند.

کد خبر 611108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.