اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم تصویب شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از تصویب اساسنامه جدید این سازمان بر اساس ماده ۸۰ شهرداری‌ها خبر داد و گفت: تصویب این اساسنامه سبب پویایی و کنشگری بیشتر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، علی مؤمن‌حجازی با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در شورای اسلامی این کلان‌شهر، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و بر اساس ماده ۸۰ شهرداری‌ها، اساسنامه سازمان به تصویب رسید، درحالی‌که تا قبل از آن بر اساس ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها عمل می‌کردیم و استقلال حقوقی و مالی نداشتیم.

وی مزایای استقلال مالی و حقوقی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را مورد توجه قرار داد و افزود: با تصویب اساسنامه سازمان و استقلال مالی می‌توانیم مستقل عمل کنیم و با ایجاد منابع پایدار، درآمدزایی داشته باشیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه درآمدزایی و عقد قرارداد به‌صورت مستقیم و برگزاری مناقصات و تشریفات اداری را از این به بعد خود سازمان انجام می‌دهد، تصریح کرد: همچنین اتفاق بعدی که برای سازمان بعد از تصویب اساسنامه خواهد افتاد این بوده که طیف فعالیتی سازمان افزایش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس اساسنامه جدید، ۲۱ حوزه خدماتی برای سازمان تعریف‌شده است، ادامه داد: نوعی جامعیت‌بخشی در فعالیت‌های سازمان اتفاق افتاده است و امیدواریم راه برای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری هموار شود تا بتواند در تمام حوزه‌ها فعالیت کند.

مؤمن‌حجازی ادامه داد: اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم این اجازه را به ما می‌دهد که کنشگری بیشتری در حوزه استارت‌آپ‌ها نیز داشته باشیم.

وی با تاکید بر استقلال هویتی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اساسنامه جدید می‌توانیم با بخش خصوصی مشارکت بیشتری داشته و سامانه‌های بیشتری را راه‌اندازی کنیم و در حوزه خدمات نیز با مدیریت شهری همکاری بهتری شود.

کد خبر 610535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.