ایجاد سایت گردشگری در بافت تاریخی تیران

شهردار تیران از ایجاد سایت‌ گردشگری و تاریخی در بافت قدیمی و سنتی شهر با هدف احیای ظرفیت‌های این منطقه خبر داد.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه منطقه سرپل تیران جزو بافت قدیمی و تاریخی این خطه است، اظهار کرد: تجمیع مسجد، حمام و آسیاب در کنار خانه‌های تاریخی و بوم‌گردی سایت گردشگری زمینه‌ساز ایجاد پتانسیل گردشگری است.

وی افزود: مدیریت شهری تاکنون در بخش‌هایی از این آثار تاریخی هزینه کرده است و ادامه مسیر نیز در آینده انجام می‌شود.

شهردار تیران با بیان اینکه سند مالکیت حمام تاریخی این شهر در گذشته به مالکیت ستاد اجرایی امام درآمده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق مانع هزینه‌کرد در این مجموعه می‌شود و چنین مالکیتی در بستر شهر و بافت تاریخی نیازمند تغییر است.

وی ادامه داد: با مساعدت مسئولان امر، تکمیل پروژه آسیاب و مرمت مسجد شاهد ایجاد سایت گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه خواهیم بود.

شهردار تیران تصریح کرد: بافت تاریخی شهر به لحاظ فضای سبز، باغات اطراف و گذر رودخانه هوای مساعد و طبیعت بکری دارد که برای مسافر جذابیت ایجاد می‌کند؛ وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز حلقه جذب توریست را تکمیل می‌کند.

حجتی با بیان اینکه توسعه زیرساخت و خدمت‌رسانی در بافت فرسوده شهر مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: حمایت راه‌وشهرسازی در اختصاص منابع و تسهیلات برای بازآفرینی شهر و احیای این منطقه، امکان بهسازی و مرمت خانه‌های قدیمی را فراهم و انگیزه شهروندان را به ساخت‌وساز در این منطقه متناسب با بافت قدیمی تقویت می‌کند.

وی گفت: وجود دو مسجد تاریخی، یک‌بقعه متبرکه، حمام تاریخی، آسیاب و بازار شهر در بافت قدیمی تیران یک مجموعه ارزشمند برای احیای هویت این دیار است.

شهردار تیران تلاش مسئولان شهری بر توسعه و رونق صنعت گردشگری را عزمی جدی در دوره جدید عنوان کرد و افزود: محدودیت منابع، تحقق نیافتن بودجه عوارض و مالیات سرعت این اقدامات را کند کرده است.

کد خبر 606547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.