احیای طاها با ژنرال/ پدیده جوان از شر بدشانسی‌ها خلاص می‌شود؟

طاها شریعتی، مدافع جوان و آینده‌داری که به‌خاطر مصدومیت رباط‌صلیبی دو سال از فوتبال دور بود، در صورت موافقت امیر قلعه‌نویی، با گل‌گهر به مستطیل‌ سبز بازخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاها شریعتی مدافع ۲۲ ساله اسبق تیم‌های فوتبال استقلال (زیر ۲۱ سال)، سایپا و نفت مسجدسلیمان که یکی از بازیکنان آینده‌دار و مستعد فوتبال ایران به‌شمار می‌رفت و حتی خیلی از اهالی فوتبال وی را پدیده می‌دانستند، مدت طولانی از فوتبال دور بوده است.

این پدیده با استعداد در رده‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید بازی کرده است، او در تیم‌ملی نوجوانان نیز حضور داشت و در جام‌جهانی زیر ۱۷ سال هند، در تمام پنج بازی برای ایران حضور پیدا کرد و موفق به زدن یک‌گل نیز شد و با ایران تا مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی زیر ۱۷ سال در مقابل اسپانیا هم پیش رفت؛ وی در پایانِ تورنمنت در تیم منتخب قرار گرفت‌. شریعتی همچنین پس از آن، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن جوان سال آسیا نیز شد.

شریعتی که در تیم جوانان استقلال شکوفا شد و خودش را به سطح اول فوتبال ایران رساند، طی انتقالی به سایپای تهران پیوست؛ او در لیگ هفدهم چهار بازی، در لیگ هجدهم سه بازی، در لیگ نوزدهم ۱۰ بازی و در لیگ بیستم نیز سه بازی برای سایپا انجام داد و عملکرد بسیار خوبی به ثبت رساند.

شریعتی به‌حدی باکیفیت ظاهر شد که پرسپولیس و استقلال نیز خواستار جذب وی شدند اما او پیشنهادها را در آن‌زمان قبول نکرد و سایپا نیز اجازه جدایی مدافع جوانش را نداد.

اما یک اتفاق تمام تصورات و پیش‌بینی‌ها را درباره او برهم زد؛ مصدومیت شریعتی از ناحیه رباط‌صلیبی در سال ۱۴۰۰ باعث شد این مدافع که آن‌زمان ۲۰ سال داشت از فوتبال دور شود، سقوط سایپا به لیگ دسته‌اول نیز شرایط را به ضرر وی کرد و درحالی‌که قراردادش با این تیم به پایان رسیده بود از جمع نارنجی‌پوشان خودروساز جدا شد.

احیای طاها با ژنرال/ پدیده جوان از شر بدشانسی‌ها خلاص می‌شود؟

شریعتی نیم‌فصل دوم سال گذشته پس از پایان دوران نقاهت با عقد قراردادی به‌مدت نیم‌فصل به نفت مسجدسلیمان پیوست اما فرصت بازی پیدا نکرد و با پایان لیگ بیست‌ویکم از این تیم نیز جدا شد تا عملاً دو سال از فوتبال حرفه‌ای دور باشد و فرصتی برای بازی در زمین فوتبال پیدا نکند.

اکنون اما شریعتی در صدد بازگشتی جدی‌تر به سطح اول فوتبال ایران است، این مدافع ۲۳ ساله مدتی است در تمرینات تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان حضور پیدا کرده تا در صورت جلب‌نظر امیر قلعه‌نویی با امضای قراردادی به‌عنوان سهمیه زیر ۲۳ سال به گل‌گهر بپیوندد. او امروز در جریان بازی تدارکاتی گل‌گهر مقابل پیکان نیز به میدان رفت. شاید امیر قلعه‌نویی شخصی باشد که بتواند طاها شریعتی را احیا کند و به وی کمک کند تا قبل از اینکه دیر شود به حقش در فوتبال برسد.

در شرایطی که ژنرال، شریعتی را تأیید کند می‌توانیم امیدوار باشیم یکی از مدافعان مستعد فوتبال ایران بالاخره بتواند به رویایی که دارد و اهالی فوتبال نیز آن را باور داشته‌اند رنگ واقعیت ببخشد و در فوتبال باشگاهی و ملی به یک مدافع شش‌دانگ و مطمئن تبدیل شود؛ البته اگر دوباره اسیر دست بدشانسی‌ها و مصدومیت‌های تلخ نشود.

کد خبر 606494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.