ارائه خدمات رایگان برای مراقبان سلامت در بارسلونا

بارسلونا برای حمایت از افرادی که بنا به شغل یا به صورت خودخواسته از افراد ناتوان مراقبت می‌کنند، کارت ویژه‌ای طراحی کرده است که دارندگان آن می‌توانند از تسهیلات مخصوصی استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بارسلونا به‌زودی یک کارت منحصربه‌فرد به نام «کارت پرستار خانگی» را به عنوان راهی برای قدردانی و حمایت از همه شهروندانی در دسترس قرار خواهد داد که به افراد ناتوان کمک می‌کنند یا مشغول مراقبت از آن‌ها هستند.

به طور کلی، این کارت برای دسترسی مراقبان خانگی به خدمات، به صورت سفارشی طراحی شده است به‌طوری‌که فعالیت مراقبتی آنها را تسهیل می‌کند و رفاه بیشتری را برای آن‌ها فراهم می‌کند. پرستاری خانگی سخت و پر استرس است و همواره به عنوان مسئولیتی در نظر گرفته شده است که از حمایت عمومی زیادی برخوردار نیست.

ایده راه‌اندازی این کارت از «شبکه حمایت از خانواده‌های دلسوز» گرفته شد که ایجاد یک کارت خاص را به عنوان اقدامی مشخص پیشنهاد کردند تا اطمینان حاصل شود که همه افرادی که از اعضای خانواده بیمار یا وابسته خود به صورت بدون دستمزد مراقبت می‌کنند، به رسمیت شناخته می‌شوند و با همراهی متخصصان از آن‌ها حمایت می‌شود.

کارت مراقبان خانگی به دارندگان خود امکان دسترسی به ۱۴ سرویس و برنامه رایگان را برای بهبود کیفیت زندگی آنها می‌دهد. از جمله موارد امتیاز این کارت شامل یک خط تلفن پشتیبانی روانشناسی ۲۴ ساعته، مشاوره و راهنمایی ویژه، یک خبرنامه ماهانه، برنامه موسوم به"استراحت کن" و فعالیت‌های ورزشی است.

ارائه خدمات رایگان برای مراقبان سلامت در بارسلونا

علاوه بر این، ۳۹ بازار شهرداری ساعات ویژه‌ای را در صبح‌های چهارشنبه فراهم می‌کند تا مراقبان بتوانند با آرامش بیشتری خرید کنند و حتی با افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند، همراه شوند. در این ساعات، صدای موسیقی قطع می‌شود، استفاده از سیستم‌های بلندگوی فروشگاه متوقف می‌شود، صفحه‌های دیجیتال خاموش می‌شود و شدت نور و استفاده از ماشین‌های باربر یا تمیزکننده که باعث ایجاد صدا می‌شود، کاهش می‌یابد.

پژوهشی که توسط مؤسسه مطالعات منطقه‌ای و شهری بارسلونا (IERMB) انجام شده است نشان می‌دهد که مخاطبان بالقوه این کارت ۳۵۵ هزار نفر هستند که شامل تمام مراقبانی است که از طریق نظرسنجی مؤسسه سلامت بارسلونا شناسایی شده‌اند، صرف‌نظر از اینکه مراقبت در داخل یا خارج از خانه انجام می‌شود.

با این حال، در میان این ۳۵۵ هزار نفر، مطالعه IERMB محاسبه می‌کند که ۱۷۸ هزار نفر وجود دارند که وظایف مراقبتی را با شدت و فداکاری بیشتری انجام می‌دهند که شامل ۱۶۰ هزار و ۲۰۰ مراقب غیرحرفه‌ای می‌شود که در خانه خود هستند. ۱۸ هزار نفر نیز ۲۰ ساعت یا بیشتر در هفته را برای انجام مراقبت در خانه دیگران سپری می‌کنند؛ این بدان معنا است که حدود ۱۳.۳ درصد از جمعیت ۱۶ ساله یا بالاتر ساکن بارسلونا در این وضعیت قرار دارند که وظایف مراقبتی را با فداکاری انجام می‌دهند.

ارقام این گزارش همچنین نشان می‌دهد که صرف‌نظر از شدت انجام کار، تقریباً از هر چهار زن در بارسلونا، یک نفر را می‌توان مراقب غیرحرفه‌ای در نظر گرفت که معادل رقمی برابر ۲۴.۴ درصد است؛ نسبتی که در مورد مردان کمی کمتر یعنی ۲۱.۷ درصد گزارش شده است.

کد خبر 606411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.