کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات جام‌جهانی کشتی آزاد صربستان

کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم ، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و علیرضا سرلک در وزن ۵۷، آزادکاران روز دوم ایران در مسابقات جهانی بلگراد هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _جمعه بیست و پنجم شهریورماه_ از ساعت ۱۳ به وقت ایران پیکارهای روز دوم مسابقات جام جهانی کشتی آزاد بلگراد به میزبانی صربستان در سالن اشتارک آرنا آغاز می‌شود؛ در روز دوم مسابقات مقدماتی جهانی سه نماینده ایران روی تشک خواهند رفت. کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و علیرضا سرلک در وزن ۵۷، آزادکاران روز دوم ایران در مسابقات جهانی بلگراد هستند.

وزن ۹۲ کیلوگرم؛ کامران قاسم‌پور

کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرد. قاسم‌پور که سال‌ها پشت خط حسن یزدانی باقی مانده بود، بالاخره سال گذشته تصمیم گرفت که تغییر وزن دهد و به یک وزن بالاتر یعنی وزن ۹۲ کیلوگرم برود.

تصمیمی که نتیجه مثبتی به همراه داشت و این کشتی‌گیر جویباری علی رغم اینکه چند کیلو تا رسیدن به حداکثر وزن فاصله داشت، موفق شد در کشتی‌هایی تماشایی از سد جیدن کاکس و ماگومد قربانوف عبور کرده و در نخستین تجربه حضور خود در رقابت‌های جهانی، مدال طلا را از آن خود کند. قاسم پور ۲۶ ساله که از سال ۲۰۱۸ در هیچ مسابقه بین‌المللی شکست نخورده و در هر یک از رقابت‌های امیدهای جهان و بزرگسالان آسیا دوبار به عنوان قهرمانی رسیده است، امسال نیز با اقتدار کامل قهرمان تورنمنت تورلیخانوف شد و در انتخابی تیم ملی نیز با نتیجه ۴ بر صفر امیرحسین فیروزپور را شکست داد تا برای دومین سال متوالی دوبنده تیم ملی را در مسابقات جهانی بر تن کند.

جیدن کاکس از آمریکا و دارنده مدال برنز المپیک ریو و ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز جهان، عثمان نورماگومدوف کشتی‌گیر داغستانی الاصل تیم آذربایجان و دارنده مدال برنز جهانی اسلو، فیض الله آکتورک از ترکیه و احمد باتائف بلغارستانی از چهره‌های شاخص این وزن هستند. در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۳ نفر حضور دارند، کامران قاسم پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با ادلان ویسخانوف از فرانسه مبارزه می‌کند. جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا در آن‌سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با قاسم پور روبه‌رو نخواهد شد.

کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات جام‌جهانی کشتی آزاد صربستان

وزن ۷۴ کیلوگرم؛ یونس امامی

یونس امامی آزادکار ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم است. امامی با پیروزی در دیدار فینال مسابقات آسیایی مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۳۴ نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد به مصاف انریکه پرز کاستیلانوس از گوتمالا می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان منگ هجیگان از چین و آرمان آن دروسی از استونی می‌رود. کایل داک قهرمان دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا در بالای جدول حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی با نماینده کشورمان برخورد نخواهد کرد.

کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات جام‌جهانی کشتی آزاد صربستان


وزن ۵۷ کیلوگرم؛ علیرضا سرلک

علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کشتی می‌گیرد. سرلک سال گذشته و به وسیله بازگشت‌های دیدنی خود در ثانیه‌های پایانی مسابقات توانست تا فینال این وزن نیز پیش برود و پس از شکست ۵ بر ۳ مقابل توماس گیلمان آمریکایی به مدال نقره رسید، امیدوار است که این بار بتواند مأموریت ناتمام خود را به اتمام برساند و عنوان قهرمانی را از آن خود کند. او که امسال برای پوشیدن دوبنده تیم ملی کارش به اما و اگر کشیده شد، پس از شکست ناباورانه مقابل احمد محمدنژاد جوان در فینال جام تختی مجبور شد به تورنمنت ظهیر صغیر تونس برود و علی‌رغم برتری ۲ بر صفر مقابل محمدنژاد جوان، با نتیجه ۱۱ بر ۷ مغلوب گیلمان شد تا این بار نیز قافیه را به این کشتی گیر آمریکایی واگذار کرده و به مدال برنز این تورنمنت برسد.

کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات جام‌جهانی کشتی آزاد صربستان

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۳۱ نفر حضور دارند، علیرضا سرلک در دور نخست به مصاف وان هوزو از چین می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان علی عباس رضازاده از آذربایجان و سانگ وون کیم از کره جنوبی می‌رود. توماس گیلمان قهرمان جهان از آمریکا نیز در گروه سرلک حضور دارد، اما این دو کشتی‌گیر در صورت حضور در دیدار نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر 605566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.