آماده‌باش بیش از ۱۵ هزار نفر از نیروهای شهرداری در ایام پایانی ماه صفر

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از بسیج تمام امکانات برای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه رضوی همزمان با فرارسیدن ایام پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: در این ایام بیش از ۱۵ هزار نفر از نیروهای خدماتی و اجرایی شهرداری مشهد به صورت آماده‌باش فعالیت خواهند کرد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائران رضوی در ایام پایانی ماه صفر در مشهدالرضا (ع) و بر اساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش شده است تا با بسیج تمام ظرفیت‌ها و امکانات شهری، خدمات مطلوب به زائران رضوی ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت پاکیزگی و آراستگی محیط شهری در این ایام، بیش از ۶۲۰۰ نفر از پاکبانان مشهدی در آماده‌باش کامل هستند و رفت‌وروب روزانه شهر به‌ویژه محورهای منتهی به حرم حضرت رضا (ع) را بر عهده دارند.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: امسال پنج محور ورودی شهر مشهد شامل محورهای قوچان، نیشابور، سرخس، کلات و فریمان نیز به صورت ویژه پاکسازی و رفت و روب خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت ارائه خدمات مطلوب به زائران امام رضا (ع) در این ایام، بیش از ۱۵ هزار نفر از نیروهای خدماتی و اجرایی شهرداری مشهد شامل پاکبانان، باغبانان، آتش‌نشانان، رانندگان اتوبوس، راهنمای زائر، نیروهای اجرایی و دیگر عوامل به صورت آماده‌باش مشغول فعالیت خواهند بود.

نجفی با بیان اینکه در ایام پایانی ماه صفر بیش از ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حدود ۳۰۰ سقاخانه در سطح شهر به صورت فوق‌العاده فعال خواهد بود، افزود: بیش از ۸۰ آتش‌نشان و حدود ۳۰ دستگاه خودرو عملیاتی، علاوه بر استقرار در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی و مکان‌های برگزاری مراسم مذهبی، بازدیدهای مکرر از خیمه‌ها، موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی را راستای تأمین ایمنی این اماکن بر عهده دارند.

وی ادامه داد: به‌منظور راهنمایی مطلوب‌تر زائران رضوی سه ایستگاه استقبال از زائر به‌صورت ویژه فعال خواهند بود و مقرر شده است تا مراکز اسکان اضطراری و موقت نظیر سالن‌های ورزشی، بوستان زائرپذیر غدیر نیز در اختیار زائران قرار گیرد.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: با توجه به لزوم تسهیل تردد زائران در این ایام، اقدامات گوناگونی نظیر تقویت خطوط اتوبوسرانی منتهی و عبوری از حرم مطهر با بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس، کاهش دو دقیقه‌ای سرفاصله زمانی قطار شهری در خط یک و افزایش یک ساعته زمان سرویس‌دهی آن در شب و روز رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در این ایام پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر با پنج ساعت افزایش ساعت کاری تا سه بامداد به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد و در پارکینگ مجد و آزادی نیز پیش‌بینی اسکان موقت و اضطراری انجام شده است.

کد خبر 604844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.