جابه‌جایی زوار در عراق با ۱۰۰۰ اتوبوس

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تعداد اتوبوس‌ها در خاک عراق از ۷۰۰ دستگاه به یک‌هزار دستگاه افزایش یافته است که کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی زوار به ۲۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است که مابقی در داخل مرز کار جابه‌جایی زوار به پایانه برکت را انجام می‌دهند، اظهار کرد: این اتوبوس‌ها از پل زائر تا پایانه برکت زائران را منتقل می‌کنند که توسط اتوبوس‌های بین‌شهری به سایر شهرها منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه از تمام مرزهای منتهی به کشور عراق در این چند روز به طور مرتب بازدید شده است و اتوبوس‌های شهرداری‌های مختلف به ویژه بابل در مرزها مستقر است، گفت: از شهرداری‌های استان‌های معین در مرزهای مختلف استفاده شده و ۲۵ شهرداری بزرگ در مرزها فعال است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: در کل کشور پنج هزار نیرو در داخل مرزهای منتهی به عراق و خود کشور عراق به زائران خدمات ارائه می‌دهند که حدود ۸۰۰ تا یک‌هزار نفر از این نیروها در کشور عراق مستقر هستند و حدود چهار هزار نفر در مرزهای کشورمان تقسیم شده‌اند.

وی تصریح کرد: روز گذشته ۱۴۰ نیروی شهرداری تهران به مرز مهران اضافه شدند اما با توجه به ازدحام جمعیت نیاز است که مجدد نیرو اضافه شود.

جمالی‌نژاد اظهار کرد: سامانه‌ای برای شناسایی پروژه‌های اربعین راه‌اندازی شده است؛ تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه در استان‌های مختلف مرزی اجرا و پیشرفت فیزیکی آنها رصد شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 604587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.