در روزهای پایان هفته به پیک بازگشت زوار می‌رسیم/انتقال بیش از یک‌هزار خودرو به پارکینگ‌

رئیس پلیس راه استان خوزستان با بیان اینکه بیش از یک هزار دستگاه خودرو به پارکینگ‌ها منتقل شده است، گفت: در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به پیک بازگشت زوار به کشور می‌رسیم که توصیه می‌شود سفرها از مسیرهای اصلی استان صورت گیرد.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از دو روز گذشته، بازگشت زائران در جریان و محورها پرحجم اما روان و فاقد گره ترافیکی است. حوادث رانندگی به علت خستگی زوار بازگشتی، تا حدودی افزایش یافته که علت آن رانندگی با عجله و خستگی است و در صورتی که وضعیت جاری طی چند روز آینده به همین منوال ادامه داشته باشد، با مشکل مواجه می‌شویم.

افزایش ترددهای بازگشتی زائران به کشور

وی با بیان اینکه ترددها برای مراسم اربعین سال جاری به خصوص در محورهای منتهی به مرز شلمچه، نسبت به میزان ترددها در سال ۹۸ افزایش داشته است، افزود: تردد زوار در مرز چذابه درحال‌حاضر مشکلی ندارد و میزان ترددهای بازگشتی به کشور نسبت به ترددهای خروجی بیشتر است.

رئیس پلیس راه استان خوزستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به پیک بازگشت زوار به کشور برسیم که در این خصوص تمهیدات اندیشیده شده و اتوبوس‌های موردنیاز برای حمل زوار به مرکز استان (اهواز) در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی برای آمادگی اتوبوس‌های برون‌استانی انجام شده است، ادامه داد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌ها برای پارک خودروها در پارکینگ و وجود فضای پارک در پارکینگ‌ها، بسیاری از زوار خودروهای خود را در مکان‌هایی که منجر به سد معبر می‌شود، پارک می‌کنند.

لزوم پرداخت هزینه پارکینگ و جرثقیل توسط زواری که مرتکب تخلف شدند

سرهنگ دولتشاهی با تاکید بر اینکه بیش از یک هزار دستگاه خودرو به پارکینگ‌ها منتقل شده است، گفت: لیست خودروهای منتقل شده به پارکینگ مشخص است و زوار در یافتن خودروی خود با مشکلی مواجه نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: زوار برای ترخیص خودروهای منتقل شده به پارکینگ که منجر به سد معبر شده بودند، باید هزینه پارکینگ خودرو (به ازای هر ۲۴ ساعت پنج هزار تومان) و هزینه جرثقیل را بپردازند.

توصیه انجام سفر از مسیرهای اصلی

رئیس پلیس راه استان خوزستان ادامه داد: به علت گرمای هوا و بروز مشکل در خدمات‌رسانی به زوار در کشور عراق، آنان پس از ورود به کشور بسیار خسته هستند، بنابراین توصیه می‌شود که رانندگان پس از ورود ابتدا استراحت داشته باشند و سپس اقدام به حرکت به سمت مقصد کنند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از رانندگی با عجله، گفت: بسیاری از زوار به علت داشتن عجله و استفاده از مسیریاب‌ها از مسیرهای فرعی عبور می‌کنند که توصیه می‌شود سفرها از مسیرهای اصلی استان صورت گیرد.

کد خبر 604572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.