همدانی‌ها بطری‌های آب معدنی را در شهر رها نکنند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از قابلیت بازیافت بطری‌های پلاستیکی خبر داد و گفت: اگر شهرندان بطری‌های پلاستیکی را در شهر رها کنند، نشان دهنده محدودیت فرهنگی آنها است.

به گزارش ایمنا، بابک مهدی‌آزاد در خصوص افزایش مصرف آب معدنی به علت مشکلات آبی در همدان و آسیب‌های زیست‌محیط رها کردن این بطری‌های پلاستیکی در سطح شهر، اظهار کرد: این بطری‌ها قابل بازیافت است و در چند دسته‌بندی، جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: طیف وسیعی از نحوه جمع‌آوری بطری‌های پلاستیکی شامل نمکی‌های سنتی، کانکس‌های بازیافت، پیمانکاران و افرادی که این پلاستیک‌ها را از مخازن زباله جمع‌آوری می‌کنند، در سطح شهر وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه بخش محدودی از بطری‌های آب معدنی توسط عوامل تنظیف شهرداری از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، گفت: افزایش محسوس زباله در سایت‌ها احساس نکردیم و در صورتی که شهروندان بطری‌های پلاستیکی را در شهر رها کنند، نشان دهنده محدودیت فرهنگی آنها است.

به گزارش ایمنا، ایستگاه‌های بازیافت سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در ۱۲ نقطه از شهر حضور دارند و شهروندان می‌توانند بطری‌های پلاستیکی آب معدنی یا هر نوع زباله قابل بازیافت دیگری را به این ایستگاه‌ها، تحویل دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 604297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.