زائران اربعین نقش مهمی در حوزه گردشگری مذهبی همدان دارند

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: لازم است توجه ویژه مسئولان و مدیران برای تسهیل سفر زائران اربعین مد نظر قرار گیرد. قرار گرفتن همدان در مسیر زائران اباعبدالله (ع) ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری است که نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات امروز _یکشنبه بیستم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت این ایام، اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن در ایام اربعین، یکی از محورهای عبوری زائران عتبات عالیات و میزبان مشتاقان زیارت اباعبدالله (ع) است.

وی ادامه داد: لازم است توجه ویژه مسئولان و مدیران برای تسهیل سفر زائران اربعین مد نظر قرار گیرد، قرار گرفتن همدان در مسیر زائران اباعبدالله (ع) ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری است که نباید مورد غفلت واقع شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: سال‌های قبل از کرونا پیشنهادها و اقدامات خوبی از سوی مجموعه‌های گردشگری به ویژه در شهر همدان برای استفاده از این ظرفیت تدارک دیده می‌شد.

وی با اشاره به رفع بعضی از مشکلات ناشی از شیوع کرونا و برقراری سفر اربعین، افزود: پیشنهاد می‌شود به منظور استفاده از این ظرفیت و معرفی همدان به زائران، تمام مجموعه‌های گردشگری از غار علی‌صدر تا تله‌کابین گنج‌نامه و در رأس آنها شهرداری و میراث فرهنگی تدابیری داشته باشند.

بادامی‌نجات تصریح کرد: مورد تاکید است از ظرفیت تردد زائران به منظور بهره‌برداری در بحث گردشگری همدان در آینده استفاده شود و با اقدامات درست و به موقع می‌توانیم درصدی از زائران را به عنوان توریسم مذهبی جذب کنیم.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، مجموعه‌های گردشگری و مدیریت ارشد برای جذب توریسم مذهبی برنامه‌ریزی کنند تا فرصت پیش آمده در بحث ترددهای اربعین از دست نرود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری نیز تلاش بر ارائه راهکارهایی به منظور جذب توریسم مذهبی و استفاده از ظرفیت سفر اربعین است، خاطرنشان کرد: آماده پذیرش طرح‌ها و راهکارها از سوی مجموعه‌های گردشگری و صاحب‌نظران در این خصوص هستیم. جذب توریست در پیشرفت و توسعه این صنعت و به تبع آن پیشرفت استان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

کد خبر 604193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.