۷۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به حساب شهرداری واریز شد

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به سال ۱۴۰۰ با فراز و نشیب‌های زیاد به حساب شهرداری واریز شد، اما هنوز امکان جابه‌جایی و برداشت آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر امروز _یکشنبه بیستم شهریورماه_ در حاشیه چهل‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به سال ۱۴۰۰ با فراز و نشیب‌های بسیار به حساب شهرداری واریز شد، اما هنوز امکان جابه‌جایی و برداشت آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمام کلان‌شهرها با بانک مرکزی در این موضوع با مشکل روبه‌رو هستند، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مشارکت برای خرید و بازسازی اتوبوس و ۵۵۰ میلیارد تومان آن به قطار شهری اختصاص دارد، اما تاکنون به دلایلی نتوانستیم آن را آزاد کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در گذشته با یک جلسه و صورتجلسه و با هماهنگی این رقم آزاد می‌شد، تصریح کرد: هرچه سریع‌تر باید این رقم برای اجرای پروژه قطار شهری به کمک بیاید، زیرا در حال حاضر شهرداری برای آزادسازی مسیر و خرید اتوبوس از منابع خود هزینه می‌کند.

وی، هماهنگ نبودن دستگاه‌ها را عامل تأخیر در پرداخت‌ها دانست و افزود: یک ماه است که تلاش می‌کنیم پول را جابه‌جا کنیم، اما این مهم محقق نشده است، در حالی شهرداری سود این اوراق را پرداخت می‌کند و به نوعی برگشت سرمایه در دست انجام است.

رنجبر در خصوص پاسخ به سوالات مربوط به شهرک شهید کشوری، اظهار کرد: برای پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی هیئت تحقیق و تفحص درباره شهرک شهید کشوری نیازمند اطلاعات ریز در خصوص محاسبات بودیم که باید به دست ما می‌رسید.

وی با تاکید بر اینکه منطقه شش اطلاعات لازم را ارسال کرده است، افزود: این اطلاعات برای دقیق‌سازی به حوزه شهرسازی ارجاع شده است و در انتظار پاسخ هستیم، اما دلیل تأخیر در پاسخگویی این است که باید محاسبات بر اساس اطلاعات دقیق بررسی و کنترل شود تا پس از تکمیل بررسی‌ها، نتیجه به صورت گزارش به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

کد خبر 604188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.