امدادرسانی به ۶۵۰ مصدوم پیاده‌روی اربعین/زوار داروهای مورد نیاز را همراه داشته باشند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه به حدود ۶۵۰ مصدوم که دچار گرمازدگی شده یا از حال رفته بودند، امدادرسانی شده است گفت: درصورتی‌که افراد دچار بیماری هستند، باید داروهای خود را حتماً همراه داشته باشند.

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تمهیدات هلال‌احمر استان کرمانشاه برای مراسم پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: با توجه به تردد زیاد زوار، چهار اردوگاه اسکان اضطراری در مرز خسروی ایجاد شده است و بالغ بر ۳۸ هزار نفر در شهر قصر شیرین و پایانه مرزی خسروی اسکان موقت داشته‌اند.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ نیروی عملیاتی، ۲۳ پایگاه امدادونجات جاده‌ای، ۲۰ پایگاه هوایی، تیم‌های واکنش سریع، تیم‌های درمان و اسکان اضطراری و۱۶ شعبه شهرستانی به منظور خدمت‌رسانی به زوار در مرز خسروی، جاده‌های ورودی به استان تا زمان خروج از استان و جاده‌های منتهی به خط مرز شیری درحال فعالیت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر مصدومیت‌ها مربوط به گرمازدگی بوده و تنها یک فوتی به علت کهولت سن رخ داده است، تصریح کرد: به حدود ۶۵۰ مصدوم که دچار گرمازدگی شده یا از حال رفته بودند، امدادرسانی شده است.

عملکرد ضعیف موکب‌ها به علت ازدحام جمعیت

وی با اشاره به پوشش جمعیت هلال‌احمر در منظریه عراق، اضافه کرد: تاکنون حداقل پنج مورد عملیات انجام شده است و نزدیک به ۳۵ نفر از داخل درمانگاه منظریه عراق انتقال داده شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه مشکلات موجود حاکم بر همه مرزها ازدحام جمعیت و گرمازدگی زوار است، گفت: افراد در صورتی که تحمل ماندن زیر آفتاب و معطلی را ندارند از تشرف به این سفر خودداری کنند. از سایر مشکلات موجود این است که افراد داروهای موردنیاز خود را همراه ندارند در صورتی که افرادی که دچار بیماری هستند باید داروهای خود را حتماً همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه موکب‌های داخل ایران و مستقر در مرزها عملکرد خوبی ندارند که شاید به علت ازدحام جمعیت باشد، ادامه داد: توانمندی‌های جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تاکنون به میزان کافی بوده و از هیچ استانی درخواست کمک نشده است اما در صورت نیاز به کمک، استان‌های همدان و قزوین پشتیبان این جمعیت هستند.

کد خبر 603945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.