۱۳ موکب از اصفهان در بخش برون‌مرزی راه‌اندازی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۱۳ موکب امامزادگان استان اصفهان که با مشارکت مردم تأمین شده در بخش برون‌مرزی در کشور عراق برپا شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، درخصوص اقدامات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای اربعین حسینی، اظهار کرد: در این زمینه باید توجه داشت که اقدامات مختلفی به این مناسبت در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان اصفهان قرار دارد.

وی افزود: ازجمله این اقدامات برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی موکب‌های حسینی در داخل و کشور عراق است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری ۱۳ موکب از امامزادگان مختلف استان اصفهان برای راهپیمایی عظیم اربعین در کشور عراق برپا خواهد شد، سعی شده در این موکب‌ها تنوع خدمات را ارائه دهیم و از این رو خدماتی مانند شست‌وشوی لباس زائران، پخت نان تهیه یخ و غیره را در دستور کار داریم که این موکب‌ها با مشارکت مردم آماده‌سازی شده است.

پذیرایی زائران پاکستانی در امامزاده سیدعلی نائین

حجت‌الاسلام بلک، پذیرایی از زائران خارجی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این زمینه زائرانی از کشور پاکستان از شهرستان نائین در استان اصفهان عبور می‌کند که برنامه‌ریزی لازم برای پذیرایی از آنها در امام‌زاده سیدعلی علیه السلام نائین تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش‌های غربی استان اصفهان در مسیر زائران و امامزادگان نیز تدارکات لازم برای زائران اربعین حسینی در مسیر کربلا انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به معین بودن استان اصفهان در مرز مهران اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته استان اصفهان معین مرزهای چذابه و شلمچه بود اما امسال به دلیل خروج بیش از ۷۰ درصد اصفهانی‌ها از مرز مهران تصمیم بر آن شد تا اصفهان معین مرز مهران باشد.

وی افزود: در این راستا رایزنی‌ها صورت گرفته و مسئولان نیز برای ارزیابی نیازها به مرز مهران اعزام شدند تا پس از ارزیابی‌ها نیازهای این منطقه را تأمین و اعزام کنند.

کد خبر 603919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.