سروری: به دنبال رفع دغدغه شهروندان در خصوص اسناد قولنامه‌ای هستیم

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در شورای عالی استان‌ها از دایره مقدماتی و ایجاد تعاملات اولیه با نهادها، در حال ورود به حوزه عمل هستیم، موضوع اسناد قولنامه‌ای بوده که دغدغه بسیاری از شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری امروز _ پنجشنبه هفدهم شهریورماه_ در نطق پیش از دستور خود در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: خداوند به پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده است «ای بندگان خدا، ای فرزندان آدم! شما با من به انصاف رفتار نکردید، من علاقه خود را با دادن نعمت به شما نشان دادم و شما دشمنی خود را با ارتکاب گناهان به من نشان دادید، من خیر و خوبی بر شما نازل کردم و شما شر.»

وی با اشاره به ضرورت خدمت به مردم، ادامه داد: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی این است که خداوند امکان خدمت به شهروندان را به فردی بدهد، بزرگترین نعمت‌های الهی خدمت به شهروندان و گره‌گشایی از کارشان است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از جلوه‌های خدمت به شهروندان در تصویب قوانین و مصوبات است، برای مثال اگر قانونی وضع شود که درمان شهروندان را تسهیل کنید، مشکل تعداد بسیاری از شهروندان را رفع می‌کند، مسئولان روی یک لبه باریک که یک طرف بهشت و طرف دیگر جهنم است، حرکت می‌کنند و اگر به وظایف خود عمل نکنیم، آنجا است که خدا می‌گوید، نعمت را تبدیل به نغمت کردید و این دشمنی با خدا است.

وی با اشاره به هفته دولت و ضمن پرداختن به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله) در مورد امیدآفرینی در جلسه‌ای با هیئت دولت، تصریح کرد: سخنان رهبری معظم انقلاب اسلامی در مورد امید دادن به شهروندان باید تابلوی تمام عیار برای تمام مسئولان باشد، ایشان امیدآفرینی به شهروندان را به عنوان استراتژی تغییرناپذیر می‌داند و تأکید دارد که مسئولان باید امیدآفرین باشند و این موضوع در کلام و عمل آنها تجلی کند.

سروری با اشاره به پروژه بزرگ آب‌رسانی غدیر استان خوزستان، اضافه کرد: کارشناسان می‌گویند این پروژه حداقل سه سال زمان لازم داشته است، اما دولت در ۱۰ ماه آن را به اتمام رساند. به ۲۶ شهر و ۱۶۰۰ روستا آب شرب رسانده شد و چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این شرایط نامساعد آبی، مشکل آب شربشان رفع شد، اما این کار عظیم چه بازتابی داشت؟

وی افزود: این کار بزرگ می‌توانست بسیار امیدآفرین باشد، از من و شما تا مجلس تا صدا و سیما و رسانه‌ها می‌توانستیم با انعکاس درست و وسیع، امیدآفرینی کنیم، اما این اتفاق رخ نداد، در حالی که برخی اگر دولت یک جا کوتاهی داشته باشد، بزرگ‌نمایی کرده و شهروندان را ناامید می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در شورای عالی استان‌ها از دایره مقدماتی و ایجاد تعاملات اولیه با نهادها، در حال ورود به حوزه عمل هستیم، موضوع اسناد قولنامه‌ای بوده که دغدغه بسیاری از شهروندان است با تعاملی که با وزارت کشور انجام شد و به دست شما نمایندگان امروز تصویب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در رفع معضل باغات نقش رئیس شورای اسلامی شهر تهران آشکار است، در چهار سال گذشته، شوراها تصمیم غلطی به خصوص در شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه گرفتند و شهروندان متضرر شدند، اما امروز با کار مشترک بین شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداران کلانشهرها و شورای اسلامی شهر تهران، در حال تعیین تکلیف کردن موضوع باغات هستیم، امیدوارم وارد حوزه طرح‌هایی شویم که هر جلسه بتوانیم گره‌ای از زندگی شهروندان باز کنیم.

کد خبر 603488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.