چگونه می‌توان از «بنفشه آفریقایی» نگهداری کرد؟

یک کارشناس تولید و پرورش گل‌وگیاهان زینتی گفت: بنفشه آفریقایی به یک گلدان کوچک و پلاستیکی نیاز دارد، خاک نیز باید مخصوص باشد اما به کوددهی نیاز ندارد.

زهره حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در فصل پاییز و زمستان هفته‌ای یک بار به مدت یک ساعت «بنفشه آفریقایی» را داخل آب قرار دهید و از روی خاک آن را آب ندهید. در بهار و تابستان نیز هر پنج روز به مدت یک ساعت آن را داخل آب قرار دهید؛ در صورتی که آب روی برگ‌های گیاه بنفشه آفریقایی بریزد، لکه‌هایی روی آن‌ها پدیدار می‌شود. هنگامی که گلدان این گیاه را عوض کنید، زمان گل‌دهی آن دچار وقفه می‌شود.

وی افزود: به منظور تکثیر گیاه بنفشه آفریقایی، یک برگ سالم را به همراه دمبرگ آن از فاصله سه سانتی‌متری به صورت مورب برش دهید و آن را داخل خاک «پرلیت» و «پیت‌ماس» درون یک گلدان کوچک بکارید؛ معمولاً پس از گذشت سه هفته جوانه خواهد زد. البته ماه‌های تیر و مرداد زمان استراحت گیاه بنفشه آفریقایی است، بنابراین ممکن است قلمه‌ها دیرتر جوانه بزند.

این کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: بنفشه آفریقایی به یک گلدان کوچک و پلاستیکی نیاز دارد، خاک نیز باید مخصوص باشد، اما به کوددهی نیاز ندارد.

کد خبر 603387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.