بهبود خدمات اتوبوسرانی برای کاهش تغییرات اقلیمی در آمریکا

اثرات روزافزون تغییرات اقلیمی بر کیفیت زندگی شهر و سلامت ساکنان آمریکای شمالی، مدیران را به اعمال اقدامات متعددی برای مدرن‌سازی اتوبوس‌های عمومی سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل خودروها نقش مهمی در افزایش آلودگی هوا و تشدید تغییرات اقلیمی ایفا می‌کند، بنابراین بهبود خدمات حمل‌ونقل عمومی در شهرها می‌تواند در کاهش انتشار کربن بسیار اثربخش باشد. تردد از طریق اتوبوس‌های عمومی در شهرهای آمریکای شمالی بسیار کم و این در حالی است که نرخ آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی همه روزه رو به افزایش می‌گذارد. در این راستا، مدیران عزم خود را جزم کرده‌اند خدمات حمل‌ونقل عمومی را به‌ویژه در بخش ناوگان اتوبوس‌رانی بهبود ببخشند و از این طریق، اثرات دو بحران حاکم بر شهر یعنی آلودگی هوا و تغییرات آب‌وهوایی را به حداقل برسانند.

حل بحران اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی

تحقیقاتی که به تازگی در شهرهای مختلف آمریکای شمالی انجام شده حاکی از این است که تغییرات اقلیمی به طور قابل‌توجهی زندگی شهرنشینان را تحت تأثیر قرار داده است. به همین دلیل، مدیران این شهرها یک جنبش سه‌ساله را برای به حداقل رساندن این بحران آغاز کرده‌اند و در نظر دارند از طریق کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از تردد به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک کنند. از آن‌جا که طبق تحقیقات انجام شده، حمل‌ونقل حدود یک سوم گازهای آلاینده شهری را منتشر می‌کند و از این طریق در تشدید تغییرات آب‌وهوایی سهیم است، مدیران شهرهای آمریکای شمالی در نظر دارند طی سه مرحله، به مدرن‌سازی اتوبوس‌های شهری بپردازند تا دست کم، انتشار کربن در حمل‌ونقل عمومی را به حداقل برسانند.

بدیهی است که یک اتوبوس عمومی می‌تواند حدود هشت برابر بیشتر از یک خودروی شخصی افراد را حمل کند و در نتیجه می‌تواند به ازای هر سفر تا ۸۲ درصد انتشار کربن را کاهش دهد. از سوی دیگر، حدود نیمی از مردم آمریکا در نزدیکی ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی زندگی می‌کنند و در نتیجه امکان پیاده‌روی برای رسیدن به این ایستگاه‌ها و بهره‌مندی از آن‌ها برای تردد وجود دارد. بنابراین، مدیران در نظر دارند زمینه را برای به حداقل رساندن استفاده از خودروهای شخصی فراهم آورند که این امر به سهم خود می‌تواند در کاهش کربن و به تبع، تغییرات اقلیمی بسیار سهیم باشد.

مدرن‌سازی اتوبوس‌های شهری و ارائه خدمات بیشتر در این خودروها می‌تواند نقش مهمی در جذب هر چه بیشتر شهروندان آمریکایی به تردد از طریق آن‌ها ایفا کند و به سهم خود در کاهش انتشار کربن و به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی سهیم باشد.

بهبود خدمات اتوبوس‌رانی برای کاهش تغییرات اقلیمی در آمریکا

کد خبر 603206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.