آغاز اکران‌های گروه سینمایی هنر و تجربه در اصفهان

مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان از فعال شدن اکران‌های گروه سینمایی هنر و تجربه اصفهان در دو هفته اخیر خبر داد.

محمدعلی پناهی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سینمای هنر و تجربه اصفهان در سال‌های قبل از شیوع ویروس کرونا فعال بود و با قدرت و کیفیت فعالیت داشت، به‌طوری‌که هرروز یک سانس اکران فیلم در گروه هنر و تجربه اصفهان برگزار می‌شد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های گروه سینمایی هنر و تجربه اصفهان، افزود: قبل از شیوع کرونا روزهای دوشنبه هر هفته جلسات نقد و بررسی فیلم با حضور کارگردان یک اثر برپا می‌شد، اما با آغاز شرایط کرونایی، همه برنامه‌های مجموعه هنر و تجربه تعطیل شد.

مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان ادامه داد: تعطیلی فعالیت‌های هنر و تجربه اصفهان تا حدود دو سه ماه گذشته ادامه داشت و از چندی قبل در دولت سیزدهم با مسئول جدید وارد چرخه کار و اکران مجدد شد و فعالیت‌ها از نو شکل گرفت. در حقیقت به‌نوعی کارها از صفر شروع شده است.

به گفته وی، در حال حاضر اکران فیلم‌ها در مرحله آزمایشی یک‌هفته‌ای در تهران آغاز شده است و امکان برگزاری سانس‌های روزانه فراهم نیست. هم‌اکنون روزهای چهارشنبه هر هفته دو فیلم اکران می‌شود که این هفته شاهد اکران فیلم «چهارراه» و «دشت خاموش» بودیم.

پناهی‌زاده با بیان اینکه افزایش سانس‌های اکران به نسبت استقبال از فیلم‌ها خواهد بود، اظهار کرد: هرچه استقبال بیشتر شود، تعداد روزها و فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه هم بیشتر خواهد شد.

وی نرخ بلیت تماشای فیلم‌های گروه هنر و تجربه را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: گاهی تهیه‌کننده یک فیلم قیمت پایین‌تری برای فروش بلیت مشخص می‌کند.

استقبال از فیلم‌ها به‌مرور بیشتر می‌شود

مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان با یادآوری اینکه اکنون دومین هفته از آغاز به کار مجدد گروه سینمایی هنر و تجربه سپری می‌شود، تصریح کرد: استقبال چندانی از فیلم‌ها در این مدت صورت نگرفته زیرا هنوز اطلاع‌رسانی کافی در این خصوص نشده است. صفحه سابق گروه هنر و تجربه در فضای مجازی ۶۰ هزار عضو فعال داشت اما گروه جدید کار را از نو شروع کرد و تا یکی دو ماه آینده این شرایط تغییر خواهد کرد و بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی پاتوق فیلم کوتاه در اصفهان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌ها از طریق همین گروه‌ها و پاتوق‌ها انجام می‌شود؛ چون این افراد مخاطب اصلی برنامه‌های هنر و تجربه هستند و با ارتباطی که با فعالان سینمایی اصفهان در زمینه تولید فیلم دارند، روند استقبال از اکران‌های گروه هنر و تجربه نیز بهتر خواهد شد.

پناهی‌زاده افزود: بیشتر فعالان این عرصه تولیدکننده فیلم کوتاه هستند و مجموعه گروه هنر و تجربه روی همین گروه و آموزش و تقویت همین افراد تمرکز دارد.

وی با یادآوری آغاز به کار گروه سینمایی هنر و تجربه سه ساله قبل از شیوع ویروس کرونا افزود: دو ماه بعد از افتتاح سینمای هنر و تجربه فعالیت‌ها آغاز شد و به طور منظم ادامه داشت و پیش از آن در مجموعه سوره این اتفاق می‌افتاد.

مدیر پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان ادامه داد: زمانی که گروه هنر و تجربه دوباره کار را از سر گرفت، مجموعه سوره تعطیل شده بود و در ابتدای شروع به کار شاهد استقبال کم سینماگران و علاقه‌مندان بودیم. حتی گاهی تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه‌های ابتدایی هنر و تجربه کمتر از انگشتان یک دست بود اما این اواخر یعنی تا قبل از شیوع ویروس کرونا شمار استقبال‌کنندگان از فیلم‌ها، با فیلم‌های تجاری روی پرده برابری می‌کرد.

فعالیت با صددرصد ظرفیت

وی تصریح کرد: در گذشته روزهای دوشنبه جلسات نقد گروه هنر و تجربه در یک سالن ۱۰۰ نفره برگزار می‌شد و دیگر جایی برای نشستن نبود. همان زمان فیلم‌های اصفهانی به گروه هنر و تجربه راه یافت و روزهای پی‌درپی ظرفیت فروش بلیت این گروه کامل شد.

پناهی‌زاده افزود: در مجموع شرایط بهبود یافته بود و امروز نیز این امیدواری وجود دارد که با توجه به تجربه قبلی، بار دیگر شاهد رونق گرفتن این نشست‌ها با شرکت علاقه‌مندان و سینماگران باشیم.

وی اضافه کرد: جشنواره‌های هفتگی فیلم‌های اروپایی هنر و تجربه با استقبال خوب اصفهانی‌ها همراه بود؛ تا جایی که در یک هفته ۱۵ فیلم اکران می‌شد و همه بلیت‌ها فروش می‌رفت. این اتفاق حتی در تهران هم نمی‌افتاد.

کد خبر 602947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.