تسهیل در صدور مجوز خروج موقت خودروها برای اربعین

مدیرکل دفتر صادرات گمرک گفت: برای جلوگیری از ازدحام در مرزهای خروجی، تمام تشریفات گمرکی ازجمله خروج موقت سواری و کامیون‌های حامل وسایل مربوط به موکب‌ها و اظهار صادرات کالاهای مصرفی، در گمرکات مراکز استان‌ها انجام شود و در مرزهای خروجی تنها کنترل و نظارت نهایی و خروج صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر شامانی اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، گمرک ایران در دو بخش از جمله آماده‌سازی گمرکات مرزی جهت سهولت در تردد و پیاده‌روی زائران و اعزام آن‌ها به کشور عراق و نیز خروج موقت موکب‌ها اقدامات لازم را انجام داده است.

وی افزود: گمرک در بخشنامه‌هایی به گمرکات استان‌ها و شهرستان‌ها که امکان خروج موقت موکب‌ها را دارند، اعلام کرد که برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام در مرزهای خروجی، تمام تشریفات گمرکی از جمله خروج موقت سواری و کامیون‌های حامل وسایل مربوط به موکب‌ها و اظهار صادرات کالاهای مصرفی را در خود گمرکات مراکز استان‌ها انجام دهند و در مرزهای خروجی تنها کنترل و نظارت نهایی و خروج انجام شود.

مدیرکل دفتر صادرات گمرک تصریح کرد: درحال‌حاضر ارسال کالا به عراق در ایام اربعین در دو قالب صورت می‌گیرد. یک بخش لوازم و تجهیزات موکب‌ها است که چون بعد از استفاده قابل برگشت به کشور است، باید در گمرکات مراکز استان‌ها مجوز خروج موقت را دریافت کنند؛ بخش دیگر لوازم مصرفی است که در ایام اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرد و لازم است برای آن مجوز صادرات قطعی صادر شود.

مجوز خروج موکب داران اصفهانی صادر شده است

در این خصوص رسول کوهستانی، مدیرکل گمرکات استان اصفهان چندی پیش اظهار کرد: موکب‌داران اصفهان فقط از مرز مهران می‌توانند خارج شوند؛ محصولاتی همچون مرغ، گوشت، برخی از حبوبات و سبزی خشک‌شده از جمله محصولاتی است که مجوز خروج آن صادر شده است. بیشترین سهمیه پس از تهران به اصفهان داده شده است. استان اصفهان ۱۴۷ موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین دارد.

کد خبر 602828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.