پیوند مساجد با هنر امری ضروری است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مهم‌ترین هنر، رویداد هنری مساجد پیوند سنگر مسجد با هنر و جوانان است.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسجد نه تنها سنگر عبادت است بلکه می‌تواند سنگر هنر، سنگر آموزش شهروندی و ارتباط عمیق جوانان با امور فرهنگی و اجتماعی باشد. تئاتر دینی مقوله ارزشمندی است که می‌تواند پاسخگوی نیاز هنری هنرمندان ارزشی و وسیله بیان ارزش‌ها و آموزش ایده‌های مذهبی باشد.

وی با اشاره به حضور فعال و پررنگ بانوان در حوزه تئاتر دین، ادامه داد: از بین ۱۲ گروه شرکت‌کننده ۱۱ گروه به بانوان اختصاص یافت و این نشان می‌دهد، حفظ ارزش‌ها و اصول دینی و انقلابی هیچ‌گاه مانعی برای پیشرفت بانوان نخواهد بود. امیدوارم با ریشه‌دار شدن و رشد این رویداد هنری در آینده شاهد گسترش این هنر و رقابت آن با تئاتر مهر باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه رویداد هنر با مساجد به تقویت تعاملات شهروندان با مدیریت شهری کمک می‌کند، افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با همکاری بسیج هنرمندان مقاومت کاشان، اولین رویداد تئاتر بچه‌های مسجد را برگزار کرد.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با رقم زدن این رویداد به منظور تقویت کانون تعاملات اجتماعی در محلات کاشان اقدام به برگزاری فراخوان کرد.

پدارم‌فر تصریح کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برای شناسایی استعدادهای بالقوه، ارتقای اندیشه‌های ناب، ارتباط با اساتید هنرهای نمایشی و استفاده از نمایش‌های پرمحتوا اقدام به خلق آثار هنری فاخر و ارزشمند کرده است.

وی اضافه کرد: امیدوارم به واسطه پررنگ شدن تئاتر در مساجد و محلات شهری پل ارتباطی بین شهروندان و مدیریت شهری برقرار و مشکلات شهری هرچه سریع‌تر رفع شود.

کد خبر 602443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.