۵۱ درصد خودروهای مشهد معاینه فنی ندارد/ پراید همچنان آلاینده‌ترین خودرو

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از نبود معاینه فنی در بیش از نیمی از خودروهای موجود در این کلان‌شهر در سه ماهه اخیر خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خودروها یکی از اصلی‌ترین منابع آلاینده در سطح شهر مشهد است که با تولید انواع آلاینده‌ها می‌تواند اثرات مخربی بر محیط زیست وارد کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفت اکیپ گشت سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی با نام «سمام» در سطح شهر مشهد مشغول فعالیت و گشت‌زنی هستند و با خودروهای دودزا و آلاینده برخورد می‌کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: بررسی‌های گشت سمام در سه ماه اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۵۱ درصد از خودروهای موجود در شهر مشهد معاینه فنی ندارد و ۳۷ درصد آنها آلاینده و دودزا هستند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته، طی سه ماه اخیر همچنان خودروی پراید آلاینده‌ترین خودروی شهری است و ۷۱ درصد از سهم خودروهای آلاینده شهر مشهد را به خود اختصاص داده است.

نجفی خاطرنشان کرد: در این مدت پس از شناسایی خودروهای آلاینده و اعلام اخطار لازم به مالکان آنها در مرحله اول، ۵۶ درصد مالکان نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کردند و مابقی نیز مشمول دریافت اخطار دوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکتی همگانی است و از شهروندان تقاضا می‌شود برای کمک به پاکی هوای شهر با استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین و استفاده از حمل‌ونقل عمومی و پاک، گام‌های مناسبی بردارند.

کد خبر 602334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.