مستند خدمت ماندگار رانندگان اتوبوس تهیه می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه رشادت شهدای راننده در جامعه بازگو و تبیین نشده است و هیچ نامی از شهدای راننده نیست، در نظر داریم در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اقداماتی را در این عرصه در قالب تولید محتوا و رسانه انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل توکلی در دیدار با خانواده شهید حاج مهدی مکتوبیان، از شهدای شاخص راننده اتوبوس سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ضمن ادای احترام به خانواده شهدا، اظهار کرد: شهید مکتوبیان از شهدای شاخص در ناوگان مسافربری و حمل‌ونقل بود که حین جابه‌جایی رزمندگان به جبهه‌ها، خود عاشق و دلباخته این راه می‌شود و جان گران‌سنگ خود را در این راه تقدیم اسلام و انقلاب می‌کند.

وی ادامه داد: رشادت شهدای راننده در جامعه بازگو و تبیین نشده است و در پایانه‌های مسافربری اصفهان، هیچ نامی از شهدای راننده نیست؛ بر این اساس در نظر داریم برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، اقداماتی را در قالب تولید محتوا و رسانه انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، نمازخانه پایانه‌های مسافربری به نام شهدای راننده نامگذاری می‌شود.

وی با اشاره به خدمت‌های ماندگار رانندگان اتوبوس در دوران پس از انقلاب، افزود: اعزام رزمندگان به جبهه، بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و جابه‌جایی زائران اربعین حسینی و مشهد مقدس از مصادیق خدمت ماندگار آنها است، لذا در صدد هستیم با همکاری سازمان صداوسیما، مستند خدمت ماندگار رانندگان اتوبوس را تهیه و تولید کنیم.

باقی ماندن یاد و نام شهدا در دنیا، بخشی از ابعاد زنده بودن شهدا است

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، همه شهدا زنده هستند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند، لذا باقی ماندن یاد و نام شهدا در دنیا، بخشی از ابعاد زنده بودن شهدا است.

وی ادامه داد: شهید مکتوبیان از جمله شهدای شاخصی هستند که نام و یاد آنها برای اهل اصفهان زنده است و در خاطرات ملت ایران باقی مانده، شایسته است که خانواده این شهید، یاد او را در میان فرزندان و اهل خانواده زنده نگه دارند.

امیر مکتوبیان، فرزند ارشد شهید مکتوبیان در توصیف خاطرات، روحیات و حسن اخلاق پدر خود، گفت: آن شهید والامقام از همان ابتدای جنگ تحمیلی، اتوبوس خود را به آمبولانس تبدیل کرد تا مجروحان جنگی را به بیمارستان برساند، پس از مدتی با توجه به شور و اشتیاق و حال و هوای رزمندگان، خود نیز به خیل عظیم رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه رزم پیوست و اتوبوس شهید، توسط فردی دیگر در خط اعزام جبهه فعالیت کرد که همزمان در منطقه جنگی این اتوبوس مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهید حاج مهدی مکتوبیان برای اولین بار در اصفهان سال ۱۳۵۷ با اتوبوس و در قالب یک کاروان به مدیریت حجت‌الاسلام شهید بهشتی‌نژاد به سفر حج مشرف شد، افزود: پدر من در سال ۱۳۶۱ شهید شد و پیکر او پس از ۱۵ سال در سال ۱۳۷۶ به کشور بازگشت.

به گزارش ایمنا، در این ویژه‌برنامه با حضور مجید نادرالاصلی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، رئیس بنیاد شهید منطقه یک اصفهان، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام رضا (ع) و رئیس انجمن صنفی رانندگان اتوبوس، از خانواده شهید حاج مهدی مکتوبیان تجلیل به‌عمل آمد.

کد خبر 601890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.