برنده‌ها و بازنده‌های پنجره نقل و انتقالات تابستانی!

با تمام شدن مهلت تیم‌ها برای هرگونه ثبت انتقال جدید، حالا یک پنجره دیگر از نقل و انتقالات اروپا سپری شد و بازیکنانی با ارزش‌ میلیون دلاری، راهی تیم‌های تازه‌ شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، تابستان دراماتیکی در سراسر اروپا سپری شده، زیرا باشگاه‌ها برای خرید اهداف خود میلیاردها دلار خرج کرده‌اند.

نمایش، حواشی، جنجال و اخبار حالا می‌تواند متوقف شود و هواداران بالاخره فرصت دارند یک نفس راحت بکشند. دلیل ساده است؛ با تمام شدن مهلت قانونی پنجره تابستانی، بالاخره تکلیف ترکیب نهایی تیم‌های اروپایی مشخص شد.

حالا پنجره نقل و انتقالات حداقل برای چند ماه بسته است و سرمربیان اکنون می‌دانند که می‌توانند برای نیم‌فصل اول فصل روی کدام بازیکنان حساب کنند، آن هم در حالی که برخی از باشگاه‌ها چالش هیجان‌انگیز لیگ قهرمانان اروپا را در پیش دارند.

در انگلیس، حدود دو میلیارد پوند (۲.۳ میلیارد یورو / ۲.۳ میلیارد دلار) برای خریدهای جدید هزینه شد و رکورد جدیدی به ثبت رسید. عده‌ای پیش از پنجره تصور می‌کردند که با پاندمی کرونا، نقل و انتقالات نیز با رکود قابل توجهی روبرو خواهد شد اما این پنجره ثابت کرد که این طور نیست.

در ادامه به بررسی عملکرد تیم‌های مطرح در پنجره تابستانی نقل و انتقالات می‌پردازیم:

بارسلونا: برنده

بدون شک اصلی‌ترین برنده پنجره اخیر بارسا بوده است. تقویت یک تیم با استعداد با بازیکنانی مانند رافینیا، ژولس کانده، فرانک کسیه، آندریاس کریستنسن و هکتور بیرین تنها بخشی از کار بزرگی است که بارسلونا موفق به انجام آن شد. اضافه کردن رابرت لواندوفسکی، بی‌تردید بزرگ‌ترین برگ برنده آبی‌اناری‌ها در نقل و انتقالات بوده است.

ژاوی در جایگاه سرمربی بارسلونا این روزها تنها لبخند می‌زند و به خوبی می‌داند که با فعالیت عالی تیمش در پنجره، یکی از بااستعدادترین و پرمهره‌ترین ترکیب‌های اروپا را در اختیار دارد.

خریدهای متعدد بارسا چندین بازنده نیز به همراه خود داشت. اهرم‌های مالی کاتالان‌ها در بازار فعال شد و ژاوی تلاش کرد تا برخی از بازیکنان تیمش همچون مارتین بریتویت یا ممفیس دیپای را راهی تیم دیگری کند. بارسلونا وارد یک ریسک و قمار بزرگ شده و حالا ژاوی باید ثابت کند که ارزش این ریسک را داشته است.

برنده‌ها و بازنده‌های پنجره نقل و انتقالات تابستانی!

ناتینگهام فارست: برنده

چند ماه اخیر برای یکی از باسابقه‌ترین تیم‌های جهان قابل بوده است. ناتینگهام به عنوان تیم تازه صعود کرده لیگ برتری ۲۱ بازیکن جدید با هزینه بیش از ۱۵۰ میلیون پوند (۱۷۵ میلیون یورو / ۱۷۵ میلیون دلار) به خدمت گرفته است.

از جمله آن‌ها می‌توان به مورگان گیبس وایت، هافبک وولوز، یک جفت مهاجم بین المللی نیجریه‌ای یعنی تایوو آوونی و امانوئل دنیس، دروازه‌بان دین هندرسون و جسی لینگارد مهاجم انگلیس از منچستریونایتد اشاره کرد. همچنین جذب قرضی رنان لودی، مدافع چپ برزیلی از اتلتیکو مادرید را نیز باید در نظر گرفت.

اینکه آیا چنین سرمایه‌گذاری به ثمر می‌رسد یا نه مشخص نیست و باید صبر کرد، اما یک چیز مشخص است؛ مدیران ناتینگهام به تیمشان باور دارند و با تکیه بر تاریخچه طولانی خود می‌خواهند بار دیگر شکوه را تجربه کنند.

کریستیانو رونالدو: بازنده

بازگشت کریستیانو رونالدو به خانه اصلاً رویایی و عجیب نبود. اسطوره پرتغالی تابستان را به بدترین شکل ممکن گذرانده و با شکست بزرگی مواجه شده است. این روزها کریس به خوبی می‌داند که کسی مشتاقش نیست و کارش برای جدایی از جمع شیاطین سرخ مثل سال ۲۰۰۹ ساده نبود.

رونالدو خودش را به همه باشگاه‌های مطرح اروپا پیشنهاد داد اما هیچ‌کدام حاضر نشدند وی را به خدمت بگیرند. حالا کریس در آستانه ۴۰ سالگی با بحران بزرگی مواجه شده و فقط خود اوست که می‌تواند برترین گلزن تاریخ را از منجلاب برهاند.

یونایتد ممکن است لحظات خوبی از او در این فصل در خاطرات ثبت کند، اما هم باشگاه و هم بازیکن هیچ‌کدام مایل به این همکاری نیستند.

برنده‌ها و بازنده‌های پنجره نقل و انتقالات تابستانی!

سری آ: بازنده

ماتیاس دلیخت، فرانک کسیه، ایوان پریشیچ، فابیان رویز، دژان کولوسفسکی، لورنزو اینسینیه، کریستین رومرو، دریس مرتنس، الکسیس سانچز، کالیدو کولیبالی، جورجیو کیلینی، برناردسکی، جانلوکا اسکاماکا، آکایآل فریلر و سزار کاسادی بازیکنان مطرحی هستند که سری آ را در این پنجره ترک کردند.

لیست بازیکنان با استعداد پیر و جوان که تابستان امسال ایتالیا را ترک کرده، طولانی است. سری آ فصل گذشته هیجان‌انگیزترین رقابت قهرمانی اروپا را داشت، اما بزرگ‌ترین ستاره‌های آن همچنان به فرار خود از این لیگ ادامه می‌دهند، بیشتر آنها فریفته پول و رقم‌های پیشنهادی در لیگ برتر شده‌اند.

بدون شک، موارد جدید ظاهر خواهند شد و این لیگ باید دوباره در این فصل فوق رقابتی باشد، اما بعید به نظر می‌رسد که به این زودی شاهد رقابت یک تیم ایتالیایی برای کسب افتخار در لیگ قهرمانان باشیم.

کد خبر 601876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.