برنامه جامع ساماندهی مدیریت پسماند ۹ کلانشهر آماده شده است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برنامه جامع چهارساله ساماندهی مدیریت پسماند ۹ کلانشهر از جمله اصفهان با توجه به مطالبه مردم و رئیس جمهور آماده شده است.

به گزارش ایمنا، علی سلاجقه امروز پنجشنبه _دهم شهریورماه_ در مراسم افتتاح سامانه‌های پایش گازهای فرامحیطی پالایشگاه اصفهان، اظهار کرد: در این برنامه جامع، دستگاه‌های مسئول، نوع روش، محل اعتبارات و بازه زمانی طبق قانون مشخص شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در رده‌های بالای اجرای این طرح قرار دارد، افزود: اولویت ما در ساماندهی مدیریت پسماند با استان‌های شمالی کشور است زیرا با معضل آلایندگی آب و خاک و بوی ناخوشایند مواجهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تشکیل کارگروه مدیریت پسماند کشور در این سازمان در روز گذشته، خاطرنشان کرد: در یک سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۳ جلسه در این زمینه برگزار شد در حالی که در ۱۶ سال گذشته ۳۱ جلسه در این زمینه برگزار شده بود که این آمار گویای توجه دولت به موضوع مدیریت پسماند است.

وی با بیان اینکه در این کارگروه طبق تاکید رئیس‌جمهور تلاش می‌شود تا از روش‌های متعدد برای تبدیل پسماند به ارزش افزوده عالی استفاده شود، اضافه کرد: کارهای خوبی در این زمینه در مشهد اتفاق افتاده به طوری که مردم به‌صورت اسنپ و هر زمان که بخواهند می‌توانند زباله‌ها را تحویل دهند و پسماندها با ارزش افزوده خوب به کالاهایی که محیط‌زیست دوست هستند تبدیل می‌شود.

  برنامه جامع ساماندهی مدیریت پسماند ۹ کلانشهر آماده شده است

طرح جامع آب اصفهان به زودی رونمایی می‌شود

معاون رئیس جمهور همچنین به مسئله آب اشاره و تصریح کرد: طرح جامع و بسته‌ای که توسط وزارت نیرو برای موضوع آب اصفهان تدارک دیده شده است به زودی رونمایی می‌شود.

سلاجقه با بیان اینکه تهیه این بسته در سفر استانی رئیس‌جمهور به اصفهان قول داده شد و کارهای آن در بخش نرم‌افزاری و سخت افزاری در حال انجام است، افزود: بخشی از کارهای سخت افزاری آن آغاز شده است.

وی تالاب گاوخونی و زاینده‌رود را از سرمایه‌های عظیم تنوع زیستی استان اصفهان خواند و گفت: از وزارت نیرو می‌خواهیم که حقابه گاوخونی را در محل ابتدای تالاب تحویل آن دهد زیرا در طول مسیر رودخانه زاینده‌رود، برداشت آب صورت می‌گیرد و ما آن را نمی‌پذیریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم دستاوردهای زیادی در یک سال اخیر داشته است، اظهار کرد: دولت با همه ظرفیت در حال خدمت رسانی است و دولتمردان طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان نیز طرح‌های متعددی در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: امروز یک طرح ایستگاه برق در یکی از مناطق مرکزی و تاریخی اصفهان افتتاح شد که به بهبود برق‌رسانی به چندین منطقه کمک می‌کند.

وی به افتتاح طرح‌های مدرسه خیرساز در درچه و پارک بانوان و چند طرح برق‌رسانی در کوشک خمینی‌شهر اشاره و اضافه کرد: همچنین ایستگاه اندازه‌گیری و پایش جوی پالایشگاه اصفهان راه اندازی شد که در این طرح آلاینده‌های جوی به طور کامل رصد می‌شود.

سلاجقه با بیان اینکه این طرح‌ها ارمغان دولت سیزدهم در اصفهان بود که به مردم این استان تقدیم شد، تاکید کرد: اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نام گرفته و ظرفیت‌های بسیاری از نظر نیروی انسانی، منابع و توسعه یافتگی دارد، اصفهان شهری است که نسبت به نظام ادای دین کرده و انتظار می‌رود که نظام به فکر شهر اصفهان و شهرستان‌های مختلف استان باشد.

وی ادامه داد: به نمایندگی از دولت می‌گویم که نظام با همه ظرفیت و در همه مسائل در کنار مردم اصفهان است و امیدواریم با همتی که استاندار دارد و با تلاش و پیگیری نمایندگان و وظیفه و تکلیفی که دولت دارد روزهای خوشی برای اصفهان و کشور رقم بخورد.

افتتاح سامانه پایش گازهای فرامحیطی پالایشگاه اصفهان

امروز سامانه پایش گازهای فرامحیطی پالایشگاه اصفهان شامل پنج دستگاه اندازه‌گیری و پایش ترکیبات آلی فرار به‌صورت برخط (آنلاین) و با هزینه ۷۸۰ هزار یورو با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در اصفهان افتتاح شد.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور درباره این طرح گفت: این سامانه با هدف شفاف‌سازی و راستی‌آزمایی فعالیت می‌کند و اطلاعات آن به‌صورت برخط توسط اداره کل محیط زیست اصفهان رصد می‌شود تا خیال مردم آسوده باشد.

وی ادامه داد: چهار دستگاه در این سامانه در محدوده پالایشگاه و یک دستگاه در خارج پالایشگاه قرار گرفته است.

شرکت پالایش نفت اصفهان (پالایشگاه اصفهان) در زمان حاضر وظیفه تأمین حدود ۲۵ درصد از سوخت کشور را به عهده دارد و بنزین و گازوئیل از محصولات اصلی این شرکت بشمار می‌آید به طوری‌که سوخت ۱۷ استان از جمله اصفهان را تأمین می‌کند. روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و چهار میلیون لیتر گازوئیل یور و۵ در این واحد صنعتی تولید می‌شود.

علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز پنجشنبه با هدف بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی به اصفهان وارد شد. حضور در شهرستان خمینی‌شهر، افتتاح چهار طرح عمرانی، حضور در گلستان شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از برنامه‌های سفر رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به استان اصفهان بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 601618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.