علیرضا فغانی: جوان‌گرایی چه در تیم‌ها و چه داوران تبعات دارد/مربیان صبرشان را بالا ببرند

داور بین‌المللی فوتبال گفت: همانطور که تیم‌ها بازیکنان جوان می‌آورند و برخی مواقع بازیکنان اشتباه می‌کنند داوران نیز جوان‌ شده‌اند و ممکن است گاهی اشتباه کنند اما عملکردشان در فوتبال‌مان خوب بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فغانی در حاشیه مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی در مرکز همایش‌های برج‌میلاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدوارم تیم‌ملی فوتبال کشورمان در این دوره جام‌جهانی بدون مشکل به مرحله حذفی صعود کند.

وی در رابطه با لایسنس الیت برای داوران قاضی در بازی‌هایی که VAR دارد افزود: من به‌همراه کمک‌هایم باتوجه به مسابقاتی که شرکت کرده‌ایم لایسنس سیستم کمک‌داور ویدیویی را داریم و قطعاً در رقابت‌هایی که VAR وجود داشته باشد قرار داریم.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان درخصوص قضاوت در لیگ‌برتر ایران مانند بازی شب گذشته سپاهان و فولاد خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌هایی که قبلاً صورت گرفته بود هر موقع که ایران باشم و به من نیاز داشته باشند در لیگ‌برتر قضاوت می‌کنم و در بحث بین‌المللی نیز کماکان حضور دارم.

فغانی درباره ورود سیستم کمک‌داور ویدیویی به لیگ‌برتر فوتبال ایران عنوان کرد: وقتی تفکر و ساختار عوض نشود با VAR نیز مشکلات داوری که می‌بینید پابرجا خواهد بود؛ اگر تفکرات عوض شود و VAR به فوتبال‌مان بیاید خیلی تاثیرگذار است اما اگر رفتارهای کنونی وجود داشته باشد فایده‌ای ندارد.

وی جوان‌گرایی داوران و اشتباهات‌شان را کاملاً طبیعی دانست و گفت: اتفاقات خاصی نیفتاده است، اکثر تیم‌ها بازیکنان جوانی اضافه کرده‌اند که برخی مواقع اشتباهات‌شان تبعات بدی دارد و همانطور که تیم‌ها جوان‌گرایی می‌کنند، داوران نیز جوان شده‌اند؛ باید به آنان شانس قضاوت بدهند تا در لیگ‌برتر تجربه کسب کنند.

داور باتجربه فوتبال کشورمان در پایان اظهار کرد: داوران جوان خوب کار می‌کنند، چه داوران جوان و چه باتجربه‌ها همگی اشتباه دارند اما مربیان نسبت به داوران جوان و اشتباهات‌شان تحمل کمتری دارند و باید صبرشان نسبت به داوران جوان بیشتر باشد.

کد خبر 601598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.